Educació i medi ambient
Telefónica multiplica els seus serveis per a una recuperació més verda
La companyia de comunicacions ha adquirit el compromís que el 2025 la fibra òptica cobreixi el 100% del país i de ser líder en la implantació de la tecnologia 5G

Telefónica multiplica sus servicios para una recuperación más verde
La importància de la connectivitat i les tecnologies de la comunicació va quedar patent durant els mesos que va durar el confinament. Des que va esclatar la crisi sanitària provocada pel coronavirus, la vida s’ha recolzat en la tecnologia. Tant és així, que el creixement del trànsit a les xarxes de Telefónica en les primeres setmanes de la pandèmia va ser superior al de tot el 2019.
La infraestructura de telecomunicacions segueix sent fonamental per a la reactivació econòmica i els reptes que es presenten. «Ara que estem mirant d’impulsar una recuperació pròspera, més justa i verda, els objectius de desenvolupament sostenible (ODS) de les Nacions Unides són el marc vàlid que ens ajuda a definir les nostres prioritats», explica la directora de Propòsit, Diversitat i Agenda 2030 de Telefónica, Arancha Díaz-Lladó. La companyia sent com mai la seva responsabilitat amb l’ODS 9, que té com a objectiu construir infraestructures resilients, promoure la industrialització inclusiva i sostenible i fomentar la innovació. L’ODS 9 és, a més, la base per promoure l’aprenentatge ‘online’, peça essencial per garantir una educació de qualitat per a tots (ODS 4) i per preservar l’entorn i frenar el canvi climàtic (ODS 13).
Aprendre a aprendre. El confinament i el retorn a les aules han posat de manifest la urgència de transformar l’educació. Es necessiten models mixtos que combinin la formació presencial i en línia. L’aprenentatge a distància ha d’estar a l’abast de tothom, una cosa que implica eliminar la bretxa digital. Per això Telefónica ha manifestat que farà el seu màxim esforç per impulsar la digitalització completa d’Espanya: la companyia ha adquirit el compromís que el 2025 la fibra òptica cobreixi el 100% del país i de ser líder en la implantació de la tecnologia 5G.
Per aconseguir-ho, al setembre ha encès ja la seva xarxa de 5G amb l’objectiu d’arribar al 75% de la població aquest mateix any.
La cura del planeta. La digitalització també pot ser un factor clau per protegir l’entorn. Avui dia, la societat està més sensibilitzada amb el desafiament de cuidar el medi ambient, plasmat en diversos ODS. La recuperació ha de ser verda, com ha expressat Telefónica a l’afegir-se a la declaració «Unint negocis i governs per a una millor recuperació» i el manifest espanyol per a una recuperació econòmica sostenible. El nou Pacte Verd Europeu ajudarà a avançar, però és necessari alguna cosa més: el compromís real de les empreses amb la cura de l’entorn i la seva involucració per aconseguir una economia baixa en carboni.
Notícies relacionadesPer sort, ja hi ha un gran nombre de serveis per a empreses. Les solucions de teletreball, el núvol, els serveis digitals per gestionar les flotes de vehicles, l’energia que consumeixen els edificis i els residus de les ciutats, entre d’altres. En el cas de Telefónica aquests serveis porten el distintiu Eco Smart, un segell que incorpora diverses icones per mostrar la seva capacitat d’aconseguir un estalvi d’energia, aigua i CO2 i afavorir l’economia circular. Són solucions que funcionen amb electricitat 100% renovable.
Així, les empreses que van digitalitzar els seus llocs de treball a través de les solucions Eco Smart de Telefónica durant els mesos del confinament van evitar l’emissió de 2,2 milions de tones de CO2. En efecte, és evident que els avenços tecnològics poden ser molt poderosos, per això la companyia ha decidit donar-los la importància que mereixen per orientar-los correctament i posar-los al servei del progrés
- A Rússia Així s'ha jubilat un jove amb 23 anys gràcies a una argúcia legal
- Tecnologia La identificació via mòbil amb el DNI virtual és vàlida a partir d’avui
- Pòdcast José Elías ho deixa clar: en què invertir per tenir rendibilitat sense riscos
- Turisme Sant Adrià estrena un resort de luxe de 53.000 metres quadrats
- Funcionaris La Generalitat convocarà una oferta d’ocupació pública de més de 7.000 places
- 12-M La Sindicatura de Comptes proposa reduir en 50.000 euros la subvenció electoral de Junts
- Famosos Antonio Orozco, durant un avançament del seu documental: "Estava a casa creient literalment que m'anava a morir"
- Successos Els Mossos denuncien un ‘rambo’ que va sortir a caçar amb arc i fletxes en un bosc de Susqueda
- Interior Trànsit avisarà amb IA de les congestions a l’AP-7 perquè es busquin rutes alternatives
- «AIXÒ NO ÉS PER CASUALITAT», EXCLAMA Laporta respon a LaLiga: «És un intent més de desestabilitzar el nostre equip»