gegants tecnològics
La negociació sobre la fiscalitat digital es dona de termini fins a mitjans del 2021
El context actual de la crisi del coronavirus, «fa encara més imperiosa la necessitat d'una solució», adverteix en un informe
Durant els últims mesos diversos països de la Unió Europea han previst l'activació d'impostos a les grans empreses digitals

zentauroepp52297507 files in this file photo taken on november 01 2018 google 200711174822 /
Les negociacions internacionals sobre un pacte per a la fiscalitat de les empreses digitals no han aconseguit l’acord que buscaven per a aquest any, però han realitzat «progressos substancials» que permeten fixar un nou objectiu de tancar un compromís a mitjans del 2021, ha remarcat aquest dilluns l’OCDE.
L’Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic (OCDE), que pilota aquesta negociació entre 137 països, va divulgar aquest dilluns el nou horitzó per a una negociació que també inclou l’objectiu d’un tipus mínim mundial en l’impost de societats per impedir els efectes que les empreses estableixin la seva seu en paradisos fiscals.
L’OCDE va insistir, en un informe, que el context actual de la crisi del coronavirus, amb l’augment de la despesa que estan suportant els Estats per les necessitats sanitàries «fa encara més imperiosa la necessitat d’una solució» que quan el G-20 li va encarregar aquest projecte el 2017.
El seu secretari general, el mexicà Ángel Gurría, va advertir que sense una solució global, hi ha un risc real que els països s’embarquin en adoptar mesures sense coordinació i «unilaterals».
«És imperatiu que fem aquesta feina fins a la línia de meta. Un fracàs amenaçaria que les guerres fiscals derivin en guerres comercials en un moment en què l’economia global està patint enormement», va advertir Gurría.
Aquesta advertència cobra ple sentit tenint en compte que durant els últims mesos diversos països de la Unió Europea (UE) han previst l’activació d’impostos a les grans empreses digitals, que en la seva immensa majoria són nord-americanes.
En resposta a aquests dispositius, Washington ha establert un pols amb ells amb amenaces directes de sancions.
La base de negociació que s’ha fixat en l’anomenat Marc Inclusiu que pilota l’OCDE preveu que les grans companyies del sector haurien de pagar una part dels impostos als països on tenen el seu negoci (i els seus clients) tot i que no hi tinguin seu social.
Segons els càlculs dels experts, aquest mecanisme podria significar una redistribució d’uns 100.000 milions d’euros d’impostos anuals que arribarien a les arques d’aquests països on es troben els consumidors.
Alhora, la creació d’un impost de societats mínim a escala global generaria 100.000 milions de dòlars d’impostos cada any.
- Aquest dilluns 24 de març Un autocar salva una menor sota un pont de l’AP-7 després d’un intent de suïcidi
- Seguretat comunitària La UE demana que els europeus s'aprovisionin amb subministraments d'emergència davant una possible guerra o crisi climàtica
- Investigació La companyia catalana Parlem va presentar al Barça un projecte gairebé idèntic al del moldau Birladeanu una setmana abans de registrar-se New Era a Espanya
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Serà nomenat avui El Govern fitxa el gerent de Serveis Socials de la Diputació de Barcelona per dirigir la DGAIA
- Pintades al cotxe de l’avi que va admetre haver abusat de la neta durant anys a Pals: "Violador"
- Criança El pediatre Carlos González explica la importància de la dependència emocional amb els fills: "Tots tenim una dependència dels nostres pares..."
- Relacions Govern-ERC Junqueras no garanteix el suport al segon suplement de crèdit d’Illa i li demana que segui a negociar
- Educació a Catalunya Illa justifica amb el descens d’alumnes que es tanquin 111 línies de l’escola pública
- Successos Detingut a França l’‘assassí en sèrie d’agricultors’: va fer un recorregut mortal de Tudela a Lleida en 40 dies