DISTRIBUCIÓ
Els 10 (+1) consells clau perquè un comerç triomfi en el Black Friday
Aplicar descomptes reals i oferir una 'landing page' específica de la botiga són bàsics per sumar-se amb èxit al dia de descomptes
L’arribada de les rebaixes de novembre, que integren el dia del solter, Black Friday i el Cyber Monday seran una prova de foc per als comerços que vulguin afrontar la venda ‘online’ en solitari. Tot i que potser convingui sumar-se a algun ‘market place’ si el que es desitja és arribar a més clients, la posada en marxa d’una botiga virtual a internet és el primer pas per esquivar els efectes de la pandèmia, el confinament i el tancament de les botigues físiques. Es calcula que la gran majoria de les vendes aquest novembre es faran a internet. Aquests són alguns consells per a petits comerços ambiciosos:
A continuació oferim deu recomanacions (+1) per treure el màxim partit a una botiga ‘online’ durant aquests dies.
Oferir descomptes reals
La competència és transparent a internet. Els compradors detectaran ràpidament els productes que aprofiten l’etiqueta Black Friday o rebaixat per camuflar un preu habitual o descomptes psicològics. No val la pena difondre un preu com a atractiu si a Amazon és possible aconseguir el mateix producte més barat. Però els preus atractius no poden posar en perill la viabilitat del negoci.
Dissenya una pàgina especial per al Black Friday
Fer el que els experts denominen ‘landing page’ per al dia de solters, el Black Friday o el Cyber Monday on concentrar una selecció de les millors promocions és una bona idea. El treball de programació podrà ser aprofitat per a anys posteriors només canviant l’any. Asseguren els experts de la consultora Arsys que és convenient la utilització de la mateixa pàgina cada any, ja que això millora el posicionament de la pàgina als cercadors d’internet. En aquesta pàgina, s’han d’incloure termes SEU o de recerca o paraules clau que es relacionin amb la temàtica del negoci específica i els termes ‘Black Friday’ o ‘Cyber Monday’. Aconsellen els dissenyadors de pàgines que és una bona idea generar un compte enrere del que durarà l’oferta, anticipar les ofertes abans que es facin realitat, oferir vals de descompte per comprar o bescanviar durant els dies de rebaixes posteriors, avançar informació als clients registrats... L’objectiu és crear llaços amb els clients d’internet i que es creïn llaços de confiança.
Provar que tot funciona amb temps
Cupons de descomptes, unitats limitades, promocions creuades, condicions especials... Una jornada de descomptes especials pot crear tensions tècniques.
Generar expectació entre els clients
No esperar a l’últim dia per posar-se en contacte amb els potencials clients. Amb algunes setmanes d’antelació cal recordar que es faran rebaixes especials, posar en marxa altres rebaixes prèvies vinculades.
Utilitzar comunicacions directes i l’‘e-mail’
Es calcula que la taxa de conversió d’un ‘e-mail’ en venda augmenta fins a un 300% en Black Friday. L’assumpte d’aquests missatges ha de ser clar i atractiu. L’horari d’enviament depèn del tipus de producte que es vol vendre.
Adaptar les ofertes al producte i la competència
Les ofertes poden centrar-se en percentatges de descompte (fixos o per productes), introduir límits de comanda, oferir despeses d’enviament gratuïtes i altres possibilitats.
Revisar el funcionament de la web
Revisar el funcionament en dispositius mòbils i tauletes. Avui és el canal més utilitzat per a l’accés a internet. Crea una ‘app’ si és possible. Simplificar el procés de venda és important.
Emmagatzemar informació dels que no van finalitzar la compra
És el que els experts denominen ‘retargeting’. Recuperar la informació d’aquells que van donar les seves dades, van estar a punt de comprar però finalment no van arribar a fer la compra.
Allargar la campanya
La millor manera de rendibilitzar els esforços i la inversió en el Black Friday i el Cyber Monday és que no durin només dos dies. Una bona manera d’aconseguir-ho és anar espaiant les ofertes al llarg d’aquella setmana.
Atenció al client i control dels comptes
No es tracta només de vendre. La clau és guanyar diners i clients. Però també crear relacions duradores amb els compradors i que facin de la visita del lloc d’internet una rutina atractiva i amb compres recurrents. Perquè aquesta repetició es faci realitat és necessària una bona gestió de les comandes i un bon servei postvenda. Procés d’embalatge, mitjans d’enviament, la gestió de devolucions, preveure la falta d’estoc i altres problemes es poden generar durant tot el procés i cal oferir respostes vàlides als clients
Cuidar els clients i fomentar els bons comentaris a internet
Les bones opinions públiques són el més important en aquesta era postpandèmica. Les opinions generades són més creïbles si en són moltes. Una mala opinió ha de tenir una resposta ràpida i conciliadora.
- Dos clubs de BCN repeteixen al top 10 mundial del 2024
- Tres hores que van canviar el Barça
- El jesuïta Peris, davant el jutge per la denúncia d’un abús no prescrit
- Dos milions de catalans es beneficiaran de la llei de salut bucodental
- El Govern agilitzarà els 10 tràmits ‘online’ més utilitzats per a la sol·licitud d’ajudes
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- SHOPPING Helly Hansen té les millors rebaixes d’hivern: ¡a meitat de preu!
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia