GAMMIFICACIÓ DE LES COMPRES

Aliexpress preveu descomptes de fins al 70% el dia del solter

La multinacional aposta per l'entreteniment i el joc per animar la campanya 11.11, de l'11 de novembre

estela

estela

3
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

El dia del solter, aquest invent asiàtic per animar les compres ‘online’ en el món que s’organitza entorn de l’11 de novembre (11.11), està transformant de manera sigil·losa la manera d’entendre l’activitat promocional al comerç. En l’edició d’aquest any, Aliexpress potenciarà de manera especial el que els experts en distribució denominen el ‘shoppertainment’, el desembarcament de les tècniques de venda basades a trufar comerç electrònic, entreteniment i adaptació al canvi en els estils de vida. Sota aquest difús còctel d’ingredients, el gegant xinès Aliexpress pretén submergir els potencials visitants de la seva web o app en noves experiències de compra basades en el joc, l’‘streaming’ o emissions de vídeo en temps real i la promoció basada a incentivar la proactivitat del consumidor (amb la potenciació de cupons de descompte, promocions creuades, un megasorteig entre compradors, etc). Aliexpress importa el concepte comercial asiàtic a Europa, on Espanya és el seu segon mercat en importància després de Rússia.  Paral·lelament anuncia descomptes de fins al 70%.

Segons estudis d’Aliexpress-Alibaba, la taxa de conversió d’una visita a la web en vendes és un 300% major si s’incorpora vídeo o ‘streaming’ promocional. Els creadors de contingut en xarxes socials estan d’enhorabona ja que en el futur de la venda ‘online’ guanyaran pes en aquesta aposta de fer de la botiga ‘online’ un espectacle. Segons la previsió d’Aliexpress, més d’un centenar de creadors de continguts a Espanya treballaran amb marques a la plataforma per promocionar els seus productes. Estan previstes més 300 sessions de ‘live streaming’ entre el 28 d’octubre i l’11 de novembre, tot per potenciar el consum. 

Un 130% més d’empreses

Segons la directora d’Aliexpress a Espanya, Itàlia i Portugal, Estela Ye, en l’edició d’aquest any del dia del solter s’han sumat al ‘marketplace’ un 130% més empreses espanyoles que l’any passat per vendre els seus productes al món. Entre les firmes, Ye va destacar Cecotec i MyTech. Marques reconegudes com Braun, Oral B, Lego i Olay entren per primera vegada a Aliexpress.

Més que el Black Friday

L’any passat, l’11.11 es va consolidar com la jornada de descomptes més important del món en termes de vendes, amb un total de 38.400 milions de dòlars, el 26% més que l’any anterior i el doble que Black Friday i Cybermonday junts als EUA el 2019. Segons Aliexpress, s’esperen descomptes de fins al 70% aquest any. A nivell mundial, es registra en el portal un increment de les vendes de productes de més preu unitari. És el cas de televisors (un 67% més de vendes que l’any passat), tauletes (50%), patinets elèctrics (225%), mòbils (60%) i rellotges intel·ligents (140%). 

Enviaments

Notícies relacionades

En el cas dels enviaments a Espanya, Aliexpress assegura que s’han reduït els temps d’entrega un 30% respecte a anys anteriors i que la intel·ligència artificial ha permès oferir la possibilitat d’entrega combinada en milers de productes per accelerar aquests enviaments i reduir els costos logístics. A la pràctica, els enviaments des de la Xina poden arribar fins a 10 dies. La implementació de magatzems a Espanya i a Europa ha permès que els enviaments puguin arribar entre 3 i 7 dies i fins i tot menys si el magatzem és a Espanya. 

Compra immersiva

Cupons, jocs, sortejos i productes gratuïts (freebies) s’han convertit en eines fonamentals per causar una sensació immersiva en les compres ‘online’. Segons estudis d’Aliexpress, el joc a casa s’ha incrementat i introdueix nous hàbits que l’oferta comercial reflectirà més aquest any. L’oci digital guanya pes i Aliexpress assegura que aquests productes van créixer un 500% en les comandes durant l’estat d’alarma. Més de 100.000 consumidors van fer almenys una compra en la divisió d’oci d’Aliexpress. Entre els productes més venuts hi ha subscripcions a jocs en línia o plataformes de jocs, subscripcions a serveis de vídeo en línia com HBO, crèdit per a la compra de ‘software’ i recàrregues de mòbils. El festival musical s’assenta com a nou format comercial d’èxit.