Projecte de Pressupostos
Escrivá retreu al Banc d'Espanya que parli de pensions i sous públics
El ministre de Seguretat Social demana al governador que se centri en la política monetària
El Govern defensa la pujada salarial del 0,9% per a pensionistes i empleats públics

rosas55760747 escriv201105102133 /
El ministre d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions, José Luis Escrivá, ha retret aquest dijous al governador del Banc d’Espanya, Pablo Hernández de Cos, que dediqués la seva intervenció d’ahir en el Congrés a partides «micro» dels Pressupostos del 2021, com les pensions i els sous públics, en lloc de parlar de la política monetària i macroprudencial, que és el que s’espera, ha dit, d’aquesta entitat.
«Quan el governador del Banc d’Espanya va al Parlament el que ens interessa saber és què passarà amb la política monetària, la macropudencial, què passarà amb els bancs, quines són les previsions d’inflació [...] M’hauria interessat més sentir això», ha apuntat Escrivá durant la seva intervenció en els Esmorzars Informatius d’Europa Press.
Notícies relacionadesEscrivá ha defensat el manteniment del poder adquisitiu de pensionistes i empleats públics, assegurant que és una «manera de transmetre certesa» als ciutadans i una decisió «legítima», i ha advertit que això «no té res a veure ni posa en qüestió el camí de consolidació fiscal a mitjà termini». «El problema del dèficit públic no està en les pensions ni en els sous públics», ha emfatitzat.
- Els multireincidents se’n van a l’Hospitalet per la pressió policial
- FUTBOL Així és l’acord que el Reial Madrid va tancar amb Xabi Alonso fa mesos per lligar la seva arribada
- La successió de Francesc ¿Qui són els candidats a succeir el papa Francesc? Llista de cardenals ‘papables’
- Setmana Santa ¿Quins centres comercials obren avui Dilluns de Pasqua a Barcelona i Catalunya?
- Successos Dos detinguts per robar una motxilla a una parella mentre practicava sexe a la platja del Somorrostro de Barcelona
- Nadal, Duplantis, Biles i Lamine triomfen en els Laureus
- el futur de la banqueta ‘MERENGUE’ El Leverkusen confirma que Xabi Alonso pot anar al Madrid
- Una altra derrota a Montilivi El Betis empeny el Girona al caire del precipici
- Llorenç Serra Ferrer: "Si jo fos el Barça, no em fiaria d’aquest Mallorca. És un equip molt sòlid"
- Apunt Aneu al cine