COMERÇ ELECTRÒNIC

Alibaba ven el 48% més el Dia del Solter a la Xina aquest any

El gegant asiàtic bat tots els rècords de vendes en la jornada fins a arribar als 63.887 milions d'euros al final del dia

Head of Logistics for 2020.11.11 Sun Jian speaks during the Alibaba Group’s Singles’ Day global shopping festival at their headquarters in Hangzhou, Zhejiang province, China, November 11, 2020. REUTERS/Aly Song

Head of Logistics for 2020.11.11 Sun Jian speaks during the Alibaba Group’s Singles’ Day global shopping festival at their headquarters in Hangzhou, Zhejiang province, China, November 11, 2020. REUTERS/Aly Song / ALY SONG (REUTERS)

2
Es llegeix en minuts

El festival per excel·lència de les compres a la Xina, el Doble Onze o Dia del Soltero, ha batut tots els rècords aquest any a l’arribar als 498.200 milions de iuans (uns 74.100 milions de dòlars o 63.887 milions d’euros) venuts a través d’internet per les plataformes del Grup Alibaba, segons la companyia. Aquest any, el Dia del Solter es va realitzar també entre l’1 i el 3 de novembre, cosa que va fer que el rècord del 2019 se superés tot just als 30 minuts de començar la jornada i a la seva conclusió, a la mitjanit a la Xina (17.00 GMT), s’haguessin venut productes per valor de més de 74.000 milions de dòlars (63.887 milions d’euros), un 48% més que l’any anterior.

Aquest avanç d’entre l’1 i el 3 de novembre es produeix per poder satisfer la demanda cada vegada més gran dels consumidors xinesos en aquesta data. Amb aquells dos dies afegits, l’any del coronavirus, en el qual ha crescut notablement el comerç electrònic, s’ha convertit en una fita per a Alibaba, que ha aconseguit gairebé duplicar les vendes del 2019. Alibaba també celebra a través d’Aliexpress la jornada d’ofertes a Europa

L’any passat s’havia arribat als 268.444 milions de iuans (uns 38.379 milions de dòlars o 34.411 milions d’euros) venuts a través d’internet per les plataformes del grup en un sol dia, el 24,6% més que el 2018.

Aquest esdeveniment va ser impulsat pel gegant del comerç electrònic xinès fa 12 anys i el seu principal competidor al país asiàtic JD.com organitza una jornada similar, però la del grup de Jack Ma –l’home més ric de la Xina– és més gran en termes de venda de productes i ingressos.

En l’edició del 2020 van participar més de 350.000 marques locals i internacionals, que van incloure automòbils i cases. El 2019, el valor venut a través de les plataformes digitals d’Alibaba va doblar el conjunt de les vendes de jornades similars com el divendres negre (Black Friday) i el ciberdilluns (Cyber Monday) en els quals els comerços dels Estats Units llancen les seves ofertes.

Notícies relacionades

Prop de tres milions de treballadors i 4.000 avions i barcos participen en la infraestructura logística de l’operació aquest any per enviar les mercaderies als consumidors. Amb dades encara provisionals, en l’onada de promocions ‘online’ del Doble 11, –celebrat el dia 11 del mes 11–, es van fer gairebé dos milions de comandes, la majoria a través de telèfons mòbils.

A les 12 en punt de la passada nit es van activar les promocions i milions de xinesos es van posar a comprar tot allò que feia setmanes que acumulaven als seus carros virtuals en plataformes com Taobao o T-Mall, les més populars del grup. Aquest festival de les compres va sorgir el 2009 amb la participació de només 27 comerços i una recaptació de tot just 52 milions de iuans (7,8 milions de dòlars o 6,6 milions d’euros) i s’hi han anat sumant altres plataformes de vendes ‘online’, així com milers de botigues físiques al país.

Temes:

Alibaba