DAVANT LA COVID
Lloret dissenya un pla per assolir entre un 70% i un 85% d'ocupació l'estiu que ve
La població impulsarà la digitalització del sector turístic per potenciar l'arribada de turistes

senyalectica-platja-7
El municipi de Lloret de Mar (la Selva), segona destinació turística d’Espanya que ha rebut més visitants aquest 2020, ha dissenyat un pla sectorial amb què confia assolir entre el 70% i el 85% d’ocupació el pròxim estiu. L’alcalde de la població, Jaume Dulsat, veuria com un «bon escenari» per al pròxim estiu la recuperació de l’activitat fins a aquest llindar, després d’un any de fortes pèrdues per al sector per la pandèmia. El consistori de la població gironina ha presentat aquest dijous un pla consensuat amb els empresaris per reactivar la digitalització del sector i incrementar les mesures de seguretat sanitària. Lloret va perdre durant el confinament de l’ordre de mig milió de turistes i dos milions de pernoctacions.
Entre les mesures que es va revelar l’any passat com a adequades a la situació hi figura la sectorització de la platja per separar famílies, gent gran i adults sense nens, que ha servit per arribar a aquesta segona posició de població turística a Espanya. «Hem tingut més pernoctacions que Barcelona a l’agost», ha remarcat Dulsat, que ha puntualitzat, no obstant, que aquesta situació conviu amb les dificultats dels negocis per tirar endavant.

Senyalització a la platja de Lloret.
El president del Gremi d’Hostaleria del municipi, Enric Dotras, ha advertit que la Setmana Santa és el moment fixat com a punt d’inici de la temporada i ha avançat que ja es negocien contractes amb operadors turístics. El vicepresident de l’Associació Catalana d’Agències de Viatges Especialitzades, Jordi Martí, ha remarcat que un punt clau en aquestes converses és el de les despeses de cancel·lació, perquè l’objectiu és garantir un flux de visitants constant fins i tot si es produeixen canvis d’escenari al tenir implantades totes les mesures de seguretat.
El pla de transformació digital que s’ha iniciat aquest octubre dotarà els allotjaments i les agències de viatges de noves eines i estratègies digitals perquè tinguin la capacitat d’atraure els clients que necessita Lloret. Aquest pla compta amb la participació de 67 operadors de Lloret que representen el 62% de les places hoteleres del municipi, el 30% dels apartaments i el 50% de les places de pàrquing.
- Habitatge El milionari José Elías opina sobre comprar o llogar el 2025: "Si guanyes 2.000 euros al mes..."
- Consum Bon Preu accelera la seva expansió i obrirà 12 nous súpers aquest any
- 1.080 vivendes i un gran parc Una inversió milionària i el futur Clínic rellancen el sector Can Rigalt al nord de l’Hospitalet
- Educació L'escola 'miracle' al barri del Besòs de Barcelona: de suspendre a estar per sobre de la mitjana en català i extraescolars
- Totes les estrenes i tornades Les 10 sèries que no et pots perdre aquest febrer
- Criança El pediatre Carlos González aclareix la importància d’entendre i gestionar els desitjos infantils: «Cedir no és perdre autoritat…»
- Després les polèmiques declaracions de la 'consellera' Parlon Estigmatizar és pensar que trastorn mental és sinònim de violència
- Consells pràctics El truc casolà perquè la goma de la rentadora quedi com nova
- Nations league Espanya remunta contra Bèlgica amb dos gols en l’afegit
- EL PARTIT DE MENDIZORROtZA L’Espanyol afronta un partit amb valor doble a Vitòria