congressos en pandèmia

Fira de Barcelona redobla la seva aposta pels esdeveniments digitals amb l'Smart City Live

L'entitat ha contractat Mediapro per produir més de 40 hores de vídeo en directe, per a les quals ha desplegat 150 treballadors

El certamen sobre ciutats intel·ligents d'aquest any comptarà amb els alcaldes de Barcelona, París, Berlín i Chicago

zentauroepp55901795 smart201117160357

zentauroepp55901795 smart201117160357 / RICARD CUGAT

2
Es llegeix en minuts
Guillem Tapia

Tot i que costi veure la llum al final del túnel, tard o d’hora tornarem a la normalitat. Partint d’aquesta premissa, els responsables de Fira de Barcelona tenen clar que, malgrat la pandèmia, la seva activitat principal seguirà sent l’organització d’exposicions presencials de tota la vida. Ara bé, aquest convenciment no està disputat amb la voluntat de continuar impulsant esdeveniments de les màximes prestacions malgrat que el contacte humà no sigui una opció en aquests moments. Un bon exemple d’això és l’Smart City Live, el congrés sobre ciutats intel·ligents que aquest any substitueix l’Smart City Expo World Congress, i l’aposta més ambiciosa de la fira fins a la data pel que fa a salons ‘online’.

Per fer realitat aquest certamen telemàtic, que se celebra entre el 17 i el 18 de novembre, Fira de Barcelona ha contractat Mediapro. Per la seva banda, el grup audiovisual ha desplegat 150 professionals –tots ells se sotmeten a un test d’antígens abans de començar la jornada– i ha destinat 1.000 metres quadrats de plató per a la producció de l’esdeveniment. En total s’emetran més de 40 hores de contingut en directe amb connexions amb 15 països. Paral·lelament, Mediapro també ha creat Tomorrow City, una plataforma en la qual es bolcaran tots els continguts vinculats a l’Smart City Live. La idea és que, una vegada es recuperin les fires presencials, el portal segueixi actiu tot l’any, més enllà dels tres dies que dura el congrés, i es vagi actualitzant periòdicament amb ‘podcasts’ i articles especialitzats. 

Un model de negoci diferent

Passar d’un esdeveniment presencial a un de digital suposa un canvi total del model de negoci per a Fira de Barcelona. Ingressos molt rellevants com els procedents de la venda d’entrades,desapareixen. Sí que s’han mantingut, en canvi, bona part dels patrocinadors. «Les rendibilitats del format virtual no tenen res a veure amb les del format físic», ha reconegut Ugo Valentí, director de l’Smart City Expo World Congress, durant la presentació de les jornades.

Una conferència de l’Smart City Live que s’ha pogut seguir avui en directe / Ricard cugat

Notícies relacionades

Quant al contingut de les conferències, el debat sobre el futur de les ciutats després de la Covid-19 és recurrent. D’altra banda, el fet que les ponències siguin ‘online’ propicia la participació de ponents molt destacats, sobretot de l’àmbit municipal. En aquest sentit, més enllà de les alcaldesses de les dues ciutats més grans de Catalunya, Ada Colau i Núria Marín, també prendran la paraula a través de videoconferència els primers regidors de Berlín, París, Estocolm, Chicago i Medellín, entre altres urbs.

Tornada a l’activitat

Els responsables de Fira de Barcelona també han aprofitat la presentació de l’Smart City Live per detallar el calendari de tornada a l’activitat presencial amb què treballen. En aquests moments l’escenari que tenen a sobre de la taula és que una vacuna eficaç permeti reactivar el transport internacional de passatgers a partir de la primavera. Això propiciaria reprendre els grans esdeveniments a mitjans de maig, començant pel saló Alimentaria, i sobretot poder portar a terme l’ISE  i el MWC –dos esdeveniments que sense visitants estrangers tenen poc sentit– a principis i finals de juny, respectivament. L’evolució de la pandèmia dictarà si aquestes previsions es compleixen.

Temes:

Smart city