REVOLUCIÓ 'ONLINE'
PcComponentes instal·larà botigues en sis ciutats i invertirà en la xarxa pròpia de repartiment
La firma murciana, que arriba a nivells d'Amazon i El Corte Inglés en la venda a internet d'electrònica, preveu invertir 30 milions en dos anys
Amb la pandèmia i l'auge del teletreball la facturació passarà de 404 milions el 2019 a més de 600 milions aquest any
55997182 601 /
La firma murciana PcComponentes va ser creada fa 15 anys per Alfonso Tomás i Francisco Yúfera amb un capital de 5.000 euros i preveu facturar aquest any més de 600 milions d’euros. És una de les històries d’èxit empresarial més sorprenents a Espanya. La companyia està especialitzada en la venda ‘online’ de material informàtic, electrodomèstics i tecnologia en general i s’ha fet un lloc entre els gegants del sector com Amazon, Mediamarkt, El Corte Inglés i FNAC.
Actualment està dissenyant un pla d’expansió que preveu potenciar la seva presència en botigues físiques i millorar la xarxa logística, especialment en la denominada última milla o magatzems i repartiment més pròxims als clients. El conseller delegat de PcComponentes, Alfonso Tomás, explica a EL PERIÓDICO, que la firma preveu invertir 30 milions d’euros en dos anys, fonamentalment per «impulsar i millorar l’experiència de compra». Reconeix que la recent posada en marxa d’una flota de repartiment pròpia dedicada per a l’entrega a les principals ciutats d’Espanya està incrementant l’eficiència «de manera brutal», amb una entrega sense problemes del 99%.
‘Última milla’
La firma ha obert fa poc més d’un mes un nou centre logístic a Múrcia, on ja en disposa de quatre, cosa que permet l’enviament de productes en menys de 24 hores a qualsevol part d’Espanya. «A poc a poc volem anar obrint ‘hubs’ urbans per tenir els nostres productes més a prop del client, fins a poder entregar-los en dues hores i fins i tot en mitja hora». El servei ja s’ha posat en marxa a Madrid i reconeix que es posarà en marxa a Barcelona «ben aviat».
Alfonso Tomás, en una foto d’arxiu.
Per a aquesta reforma logística, la firma preveu invertir «uns 20 milions d’euros». La Covid ha frenat temporalment el projecte, que preveu instal·lar magatzems de distribució a Barcelona, Madrid, Sevilla, Múrcia, València i Bilbao.
Obertura de botigues
La millora de la xarxa de distribució es complementa amb un pla per potenciar la venda en botigues físiques, en una aposta per l’omnicanalitat a contracorrent de l’habitual al mercat. Actualment, PcComponentes disposa de botigues a Alhama de Múrcia, Madrid i Barcelona, aquesta última oberta l’estiu passat.
Botiga experiencial de PcComponentes a Barcelona.
Aquest punt de venda, situat al carrer de Fontanella al costat de la plaça de Catalunya, es configura com el model de botiga del futur de PcComponentes que mira ara al comerç semitradicional. Es tracta d’un ‘experience center’ o centre de demostracions. Hi haurà botigues d’aquest tipus en almenys sis ciutats espanyoles l’any vinent (les que tinguin magatzem de distribució d’última milla).
Recursos propis
PcComponentes disposa actualment d’una cartera d’uns 2,2 milions de clients registrats. La facturació va ser de 404 milions l’any passat, el 12% més, i Tomás preveu un creixement superior al que s’esperava que portarà aquesta xifra a més de 600 milions aquest any. Reticent a parlar de beneficis, aquest directiu arrelat a la seva terra assegura que la clau de l’èxit de la firma murciana ha sigut que ha consolidat el creixement amb recursos propis. «La clau del negoci ‘online’ és un compendi entre la satisfacció del client, que al final és el que importa, ja que la nostra inversió en màrqueting és molt petita comparada amb la dels grans competidors del sector. I també arribar a un volum suficient de clients que permeti oferir bons preus. I sobretot bon servei».
Ruptura d’estocs
Sobre l’impacte de Black Friday, Tomás es mostra cautelós a l’hora d’avançar vendes. Reconeix, no obstant, que el trànsit en la web de l’empresa s’ha disparat el 50% i la pandèmia ha elevat la venda de determinades línies de productes. «Ha passat per primera vegada en aquests 15 anys de PcComponentes que els fabricants de portàtils s’han quedat sense estoc. Els magatzems van arribar a quedar a zero i tot el que arribava, bàsicament de la Xina, era sota demanda», explica. En càmeres web, les vendes van arribar a augmentar fins al 900%.
Productes més venuts
Notícies relacionades«El fet d’haver estat confinats a casa ha fet que els clients hagin comprat a través de l’únic canal disponible, la venda ‘online’. Hem vist l’augment de les vendes de tot el relacionat amb el teletreball, els portàtils, els monitors, els televisors, els perifèrics com webcams i micròfons, i després es van disparar les vendes de productes no habituals, com els relacionats amb la salut, com ara els termòmetres digitals».
Expansió internacional
La firma manté els seus plans d’expansió internacional, ara afectats per la Covid. Porten tres anys a Portugal amb creixements del 100% cada any, mentre que l’entrada a França s’ha aturat però es reprendrà l’any que ve.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Dos clubs de BCN repeteixen al top 10 mundial del 2024
- Tres hores que van canviar el Barça
- El jesuïta Peris, davant el jutge per la denúncia d’un abús no prescrit
- Dos milions de catalans es beneficiaran de la llei de salut bucodental
- El Govern agilitzarà els 10 tràmits ‘online’ més utilitzats per a la sol·licitud d’ajudes
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- SHOPPING Helly Hansen té les millors rebaixes d’hivern: ¡a meitat de preu!
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia