Caprabo posa en marxa el seu magatzem per a la botiga ‘online’

La plataforma logística oberta a la ZAL del port ha suposat una inversió global de 20 milions d’euros

Caprabo posa en marxa el seu magatzem per a la botiga ‘online’
2
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

Caprabo ha posat en marxa el nou centre de distribució de més de 4.000 metres quadrats de la zona franca per a les comandes ‘online’ (Capraboacasa). La instal·lació suposa incrementar el 20% l’espai disponible, elevar el 33% l’assortiment fins a les 13.000 referències i tenir capacitat per augmentar les comandes el 40%. La plataforma logística es troba al costat de la nova seu central, a la ZAL Port del Prat, que ha suposat una inversió d’uns 20 milions d’euros. Les vendes canalitzades a través de Capraboacasa suposen ja el 4% de la facturació de l’ensenya.

El producte fresc que venen els 300 supermercats de Caprabo ja se serveix des de la nova plataforma especialitzada del ZAL Port. Les operacions a les noves instal·lacions es van iniciar en la primera setmana de juliol, complint amb el calendari previst per la companyia. La construcció d’una nova plataforma per al producte fresc s’emmarca en la transformació de la xarxa logística de Caprabo per donar servei a les seves botigues de nova generació. La plataforma logística del Prat disposa de 24.600 metres quadrats de superfície, a la qual se suma el centre de distribució d’Abrera, de 26.000 metres quadrats.

Les instal·lacions de la ZAL estan preparades per gestionar fins a 100 tones diàries de fruita i verdura; 70 tones de xarcuteria; 30 tones de carn i fins a 20 tones de peix. La plataforma, construïda per CILSA, societat participada pel Port de Barcelona i MERLIN Properties i gestora de la ZAL Port, ha suposat una inversió superior als 20 milions i ha de ser l’element bàsic per a la potenciació de les vendes de Caprabo, que ha sigut objecte en els últims mesos de continus rumors de venda. La companyia ha reiterat que no està en venda encara però que sí que està oberta a l’entrada en l’empresa, propietat del grup Eroski, d’un soci financer.

«El disseny de la nova estructura logística de Caprabo està orientat a donar un servei òptim a les botigues. La centralització del fresc en una única

plataforma permet tractar el producte de manera personalitzada segons les seves necessitats de conservació. Addicionalment, ordena les entregues en base

Notícies relacionades

a la distribució de la botiga, per la qual cosa prioritza l’eficiència en el punt de venda, millora la reposició i és més eficaç», va manifestar la companyia mitjançant un comunicat.

Amb la nova plataforma, els supermercats de Caprabo únicament rebran un camió al dia de producte fresc. Això suposa menys transport a la carretera i, per tant, un menor impacte en el medi ambient. Quan el procés de transformació logístic estigui finalitzat amb les reformes a la plataforma d’Abrera, la reducció total de quilòmetres a la carretera se situarà per sobre del 3,5%.