Indústria tèxtil

Mango accelera la seva expansió als EUA

La firma obrirà quatre botigues físiques a Nova York, Nova Jersey i Florida per enfortir la seva imatge de marca i complementar la venda ‘online’

Mango accelera la seva expansió als EUA
2
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

La cadena de moda Mango ha anunciat aquest dijous que accelerarà la seva expansió física als EUA amb l’obertura de quatre noves botigues durant el primer semestre del 2021. Els nous establiments se situaran als estats de Nova Jersey, Nova York i Florida.

Dos d’aquests establiments s’ubicaran als centres comercials Menlo Park i American Dream, a Nova Jersey; un altre al centre comercial Roosevelt Field de Nova York, i el quart al de Dadeland de Miami, a Florida.

El director d’expansió i franquícies de Mango, Daniel López, ha explicat que, després d’anys desenvolupant el canal ‘online’ als Estats Units i invertint en la imatge de marca, la companyia ha decidit avançar ara amb l’obertura de botigues físiques, com una manera de complementar l’expansió comercial de la firma als EUA.

El 2017, Mango, que és present als EUA des del 2006, va renovar la botiga del SoHo, i el 2019 va arribar a un acord amb Macy’s per fer un pas més en el creixement de la seva presència en les vendes a internet. L’acord també contemplava l’obertura de tres ‘corners’ en diversos centres de Macy’s ubicats a Nova York. En paral·lel, Mango va fer una important inversió al país, tant a nivell d’imatge com de marca. La participació en la MET Gala de Nova York l’any passat i les aliances amb ‘influencers’ de renom, com Leandra Medine, amb la qual la firma va crear una col·lecció càpsula l’octubre de l’any passat, són clars exemples d’accions dirigides a augmentar el coneixement de la marca als Estats Units.

El grup controlat per Isak Andic s’ha aliat en aquesta expansió nord-americana amb el gegant immobiliari Simon Property i amb la companyia Triple Five, propietària del macrocentre comercial American Dream.

Notícies relacionades

Amb seu central a Barcelona, Mango disposa en l’actualitat d’una xarxa de més de 803.000 metres quadrats de superfície de venda repartits en més de 110 països. La companyia va tancar l’exercici del 2019 amb unes vendes de 2.374 milions d’euros, el 24% de les quals van correspondre a comerç electrònic. Des del seu centre de disseny El Hangar, de Palau-solità i Plegamans, es dissenyen cada any més de 18.000 peces i accessoris segons les tendències de la temporada. En els últims temps, com a conseqüència de la pandèmia, la col·lecció s’ha adaptat a una moda més casual i còmoda, a la recerca d’una franja d’edat dels seus clients cada vegada més àmplia. La companyia va tancar el 2019 amb unes vendes de 2.374 milions d’euros, el 24% de les quals correspon a l’‘ecommerce’.

El 2020 s’ha desenvolupat amb les dificultats lògiques derivades de la pandèmia, amb tancament de botigues pel confinament i caiguda del trànsit al comerç físic que l’alça del comerç electrònic només ha mitigat en part. Abans de la pandèmia, Mango ja era una de les firmes de moda amb un pes de la venda ‘online’ més elevat del sector. La companyia va segellar el mes de maig dos crèdits que han oxigenat les perspectives de la firma. L’empresa va firmar un contracte de finançament per 200 milions d’euros i un termini de venciment a tres anys, participat per sis entitats financeres i amb el suport de l’Institut de Crèdit Oficial (ICO). D’altra banda, la companyia també va aconseguir un préstec bilateral a tres anys per 40 milions d’euros amb el banc francès Crédit Agricole, també amb l’aval de l’ICO, va informar Modaes.es.

Temes:

Mango