Mercadona dona més de 3 milions de quilos d’aliments i productes d’higiene a Catalunya
Creu Roja i el banc de productes no alimentaris La Nau, entre els beneficiaris
Mercadona dona productos de primera necesidad
Mercadona ha superat els 3 milions de quilos d’aliments i productes d’higiene personal donats a entitats socials de Catalunya el 2020, més del doble dels entregats el 2019, quan va arribar a 1.478.000 quilos.
Aquest increments són «conseqüència de la situació excepcional ocasionada per la Covid-19» i, des de setembre, els 250 establiments de l’empresa a Catalunya participen en aquesta iniciativa, segons ha informat la companyia en un comunicat aquest dilluns.
En concret, Mercadona ha realitzat les donacions a 156 entitats i organitzacions benèfiques, 98 ubicades a Barcelona, 27 a Tarragona, 22 a Girona i nou a Lleida. Les entitats de Barcelona han rebut 1.752 tones de productes, les de Tarragona, 689; les de Girona, 356 i les de Lleida, 239.
Entre les entitats beneficiàries dels productes es troben els quatre bancs d’aliments catalans i les seves entitats col·laboradores, la Creu Roja a Catalunya i el banc de productes no alimentaris La Nau, entre d’altres.
Precisament la Creu Roja a Catalunya ha rebut aquest dilluns una donació de 21.600 litres de llet sencera de la marca Hacendado. A més de llet, Mercadona ha donat productes alimentaris com llegums, pasta, carn i peix envasats, fruita, verdura i productes d’higiene com xampú, gel de dutxa i productes infantils, entre els quals hi ha xumets i biberons.
El director de Relacions Externes de Mercadona a Catalunya, Bernat Morales, ha explicat que l’empresa ha reforçat les donacions «amb l’objectiu d’ajudar a pal·liar les demandes dels col·lectius més necessitats en un any especialment complicat com ha sigut el 2020».
En el marc del seu Pla de responsabilitat social, Mercadona col·labora amb més de 240 menjadors socials, 60 bancs d’aliments i altres entitats socials a Espanya i Portugal, a més de 32 fundacions i centres ocupacionals que donen treball a més de mil persones amb discapacitat intel·lectual.
Notícies relacionadesEl Pla de responsabilitat social de l’empresa també inclou una aposta per la sostenibilitat amb l’estratègia ‘6.25’, que preveu un triple objectiu abans del 2025: reduir el plàstic en un 25%, que tot el que utilitzin sigui reciclable i que es reciclin tots els residus d’aquest material.
L’empresa també treballa en un projecte de distribució urbana sostenible que haurà de permetre una millora en la qualitat de l’aire de les ciutats en les quals opera amb l’ús de mitjans de transport nets