Recuperació de l’economia
El Banc Mundial rebaixa al 4% el creixement per a 2021
La incertesa respecte a les perspectives econòmiques a causa de la Covid-19 poden limitar l’expansió mundial a l’1,6%
El Banc Mundial ha rebaixat aquest dimarts la seva previsió de creixement mundial per a 2021. El PIB mundial creixerà un 4% aquest any, liderat per la Xina –un 0,2% menys que el projectat el juny passat–, i pujarà més a mesura que s’estengui la distribució de vacunes contra la Covid-19, després de la contracció del 4,3% patida el 2020 per l’impacte de la pandèmia.
Les dades han sigut publicades a l’informe semestral ‘Perspectives econòmiques mundials’ del Banc Mundial.
Caiguda menys greu de l’economia
Notícies relacionadesNo obstant, l’organisme adverteix de l’enorme incertesa existent en les perspectives econòmiques, per la qual cosa matisa que en un escenari negatiu «en el qual els contagis continuïn augmentant i es retardi la distribució de les vacunes, l’expansió mundial podria limitar-se a l’1,6% el 2021».
«El col·lapse de l’activitat econòmica mundial el 2020 ha sigut lleugerament menys greu del que s’esperava al principi, degut principalment que la contracció de les economies avançades ha sigut menys pronunciada del previst i que la recuperació a la Xina ha sigut més sòlida del que s’anticipava», ha indicat el Banc Mundial.
- A Rússia Així s'ha jubilat un jove amb 23 anys gràcies a una argúcia legal
- Turisme Sant Adrià estrena un resort de luxe de 53.000 metres quadrats
- Futbol local El futur Hospi de Jordi Alba i Thiago Alcántara: objectiu, arribar a Primera Divisió
-
Ofert per
- Repartiment de migrants Catalunya declara que els seus centres de menors migrants ja superen el 100% de la seva capacitat