Pla de viabilitat empresarial

Pimec i Empresa habiliten una consultoria gratuïta per ajudar 3.000 pimes a sobreviure a la Covid

  • El programa publico-privat, dotat amb 1,1 milions d’euros, busca avaluar l’impacte de la pandèmia i oferir plans de viabilitat per mantenir els negocis

  • Tremosa avança que, si no hi ha noves restriccions, no hi haurà nous ajuts públics per a les empreses des de la Generalitat

Pimec i Empresa habiliten una consultoria gratuïta per ajudar 3.000 pimes a sobreviure a la Covid
2
Es llegeix en minuts
Gabriel Ubieto
Gabriel Ubieto

Redactor

Especialista en Mercat laboral, empreses, pensions i les diferents derivades del món del treball

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Pimec i la Conselleria d’Empresa han activat aquest dimecres una consultoria gratuïta per ajudar les pimes a sobreviure a la Covid. Una mena de ‘doctor’ d’empreses, que en plena pandèmia oferirà a les companyies un diagnòstic de com els està afectant la crisi i les ajudarà a establir un pla de viabilitat per tirar endavant. El Pla de viabilitat empresarial, presentat aquest dimecres, serà totalment gratuït per a les companyies que s’hi adhereixin i oferirà un diagnòstic personalitzat a un total de 3.000 empreses

«L’objectiu és salvar les empreses d’aquest país, ens hi va la vida», ha assenyalat el secretari general de Pimec, Antoni Cañete. Per fer-ho, el programa habilita tres nivells d’atenció per a les pimes catalanes. Al primer nivell podrà acollir-s’hi qualsevol pime amb seu a Catalunya que tingui entre 5 i 249 empleats i amb tres anys de recorregut des de la seva creació. Aquest consisteix en un formulari d’autodiagnòstic, per, mitjançant un programa interactiu habilitat a la pàgina web de Pimec, oferir una primera radiografia de com està afectant la pandèmia els comptes i la viabilitat.

Allà hi haurà un procés de selecció per passar al segon nivell, que ofereix un diagnòstic personalitzat i acompanyat per un tècnic de Pimec i al qual podran acollir-se 3.000 pimes. Seran els tècnics de la patronal els que avaluaran els projectes i determinaran quins necessiten més aquest assessorament personalitzat. I una vegada realitzat el diagnòstic hi haurà un tercer tall, del qual sortiran 500 pimes, a les quals s’oferirà un pla de viabilitat per reconvertir-se i adaptar el negoci. 

Notícies relacionades

«Tenim moltes empreses a l’uci i necessitem un tractament de xoc», ha declarat el conseller Ramon Tremosa. Des d’Empresa habilitaran un pressupost d’1,1 milions d’euros per subvencionar el programa d’assessorament, que estarà gestionat íntegrament per un equip de 50 tècnics de Pimec. «Qui sap de les empreses són les empreses, no l’administració», ha argumentat el conseller. 

No obstant, aquesta situació crítica de les pimes catalanes que ha definit el conseller durant la presentació del pla de viabilitat no anirà acompanyada, de moment, per nous paquets d’ajuts. «Si no hi ha nous tancaments, no hi haurà nous ajuts», segons ha reconegut Tremosa. Els 36 milions d’euros anunciats després de les últimes restriccions estan encara pendents de concretar i a l’agenda del Govern no hi figuren, ara com ara, nous recolzaments.