AUTOMOCIÓ

Audi s’associa amb FAW per produir elèctrics a la Xina

  • Audi acorda amb FAW la creació d’Audi-FAW, una companyia establerta a Changchun que començarà a produir elèctrics per a la firma alemanya el 2024

  • La regulació del país asiàtic obliga les marques estrangeres, excepte Tesla, la col·laboració amb firmes locals per poder produir vehicles al seu territori

Audi s’associa amb FAW per produir elèctrics a la Xina
2
Es llegeix en minuts

Audi ha anunciat que farà un pas més en la seva associació amb la companyia automobilística xinesa First Automotive Motors (FAW) amb la creació d’Audi-FAW, una unió estratègica que tindrà la seva seu a la ciutat de Changchun i es dedicarà a la producció de vehicles elèctrics per a la companyia alemanya. Aquests vehicles es basaran sobre la plataforma PPE del Grup Volkswagen per a cotxes elèctrics premium, codesenvolupada entre Audi i Porsche.

Audi i la divisió xinesa del Grup Volkswagen rebran el 60% d’aquesta nova empresa, necessària per a la producció de vehicles al país asiàtic. Per llei, la Xina imposa que qualsevol fabricant d’automòbils que desitgi acoblar vehicles al seu territori haurà abans de col·laborar amb alguna firma local. Així, BMW, Volkswagen o Mercedes-Benz, entre d’altres tenen acords de col·laboració per a aquesta comesa. Tesla, per la seva banda, es va guanyar a través d’Elon Musk el favor de l’executiu de Xi Jinping per rebre un permís i ser la primera automobilística estrangera autoritzada per produir vehicles de la seva marca sense la intervenció d’una companyia local. Així va néixer la fàbrica de Xangai, on ja munta el Model 3.

El primer cotxe, previst per al 2024

Notícies relacionades

«Amb aquesta nova companyia, estem expandint encara més la nostra presència al mercat xinès i enfortint la nostra posició com a fabricant de vehicles ‘premium’ totalment elèctrics», diu en un comunicat Markus Duesmann, president del consell d’administració d’Audi i responsable dels seus negocis a la Xina. «Amb aquesta unió continuem amb la història d’èxits d’Audi a la Xina», afegeix.

L’empresa prendrà forma durant els primers mesos del 2021, «tan aviat com els accionistes i les autoritats regulatòries de la Xina donin el seu consentiment», i espera produir el primer vehicle basat en l’arquitectura PPE a partir de l’any 2024. Audi i FAW col·laboren des de fa més de 30 anys produint vehicles de combustió de la companyia alemanya al país asiàtic, el seu principal mercat estranger. En total, seran 12 models els que l’ensenya d’Ingolstadt acoblarà a la Xina per a final d’any. Per al 2022, a més, Audi produirà més cotxes a terra xinès a través de SAIC Volkswagen, una associació estratègica amb SAIC. Audi va tancar el 2020 matriculant 727.358 vehicles al mercat xinès, el més gran del món per volum, el seu millor resultat històric.