Diners de la UE
El Corte Inglés llançarà una nova app que espera finançar amb fons europeus
El conseller delegat anuncia una «digitalització completa» del grup de distribució
Calviño avança que traurà ben aviat a consulta pública un esborrany de llei de creixement empresarial
El Corte Inglés preveu el tancament de 25 establiments aquest any
El Corte Inglés preveu llançar «en els pròxims dies» una nova aplicació mòbil (app) amb la qual es pretén «portar a qualsevol punt d’Espanya l’experiència del centre de Castellana, que és el més gran i amb més volum de serveis» d’aquesta marca de gran distribució. Així ho va anunciar aquest dimecres el conseller delegat del grup, Víctor del Pozo, en una trobada sobre fons europeus organitzada per l’agència Efe i la consultora KMPG, on va explicar que la nova app forma part d’un pla de «digitalització completa» d’El Corte Inglés que opta a ser finançat amb els nous fons europeus.
En aquesta mateixa trobada, el conseller delegat de Santander Espanya, Rami Aboukhair, va advocar perquè les entitats financeres avancin les empreses els fons europeus per escurçar el temps d’espera entre l’aprovació dels projectes i l’arribada dels diners.
En la clausura, la vicepresidenta econòmica del Govern, Nadia Calviño, va aprofitar per anunciar que «en les pròximes setmanes» el Govern aprovarà un pla per impulsar Espanya com a ‘hub audiovisual’ i traurà a consulta pública el text d’un esborrany de llei d’‘empreses emergents’ i un altre sobre creació i creixement empresarial per millorar el clima de negocis.
Digitalització
El primer executiu d’El Corte Inglés va explicar que el grup ha presentat ja «en alguns organismes oficials» projectes de col·laboració publicoprivada amb càrrec als fons europeus per subvencionar i finançar inversions assignats a Espanya. Del Pozo es va referir al propòsit de digitalització del grup «al llarg de tota la cadena de valor», des del fabricant fins al punt de venda.
En aquest context, Del Pozo va situar la nova aplicació mòbil «El Corte Inglés a la teva butxaca». També es va referir a noves aplicacions logístiques de distribució a domicili, així com un nou projecte per reforçar la digitalització de la divisió d’agències de viatge. «Volem arribar fins a l’últim petit hotel de l’Espanya buidada i portar turistes, no només d’Espanya, sinó de Llatinoamèrica. Pretenem que la nostra agència de viatges es converteixi en l’empresa més gran de viatges de parla hispana», va expressar.
«El Corte Inglés és un dels millors punts de trobada d’aquest país per provar la digitalització», va assenyalar Del Pozo després de recordar que els seus centres reben més de 700 milions de visites anuals, donen ocupació més de 125.000 persones i treballen amb més de 60.000 pimes proveïdores.