Resultats 2020

Orange anuncia ajustos a Espanya després d’una caiguda dels seus ingressos

  • L’operadora tanca l’any de la Covid amb una caiguda del 5,9% de la seva xifra de negocis

  • La companyia no aclareix si aquesta «simplificació» del negoci inclou una reducció de la plantilla

  • El grup crea una filial per al negoci de torres amb 7.900 emplaçaments a Espanya

Orange anuncia ajustos a Espanya després d’una caiguda dels seus ingressos
3
Es llegeix en minuts
Sara Ledo

Orange España anuncia ajustos en la companyia després de tancar l’exercici 2020 amb una xifra de negoci de 4.951 milions d’euros, un 5,9% menys que l’any anterior. Impactada principalment per la crisi del coronavirus i la forta caiguda dels ingressos per ‘roaming’ i en prepagament per la falta de turistes estrangers, així com per la reposició de les seves tarifes en el segon trimestre en un mercat «altament competitiu». La companyia ha registrat una caiguda del resultat operatiu (ebitda) del 13%, fins als 1.433 milions d’euros.

Segons el parer de la companyia, el canvi estratègic que va posar en marxa a mitjans d’any comença a donar els seus primers resultats. Durant l’últim trimestre de l’any la companyia ha registrat un fort impuls comercial amb 38.000 altes netes convergents, 90.000 altes netes en fibra i 84.000 altes netes en contracte mòbil. «En el primer semestre hem perdut diversos clients, però això ha acabat i això vol dir que estem de tornada al mercat amb Orange, Jazztel i també les low cost», ha valorat en la presentació dels resultats el conseller delegat de la teleco, Jean-François Fallacher.

Amb tot, l’operadora té previst posar en marxa un nou pla estratègic que implica una «simplificació» dels processos i una «reducció» dels costos de l’empreses, tot i que no ha volgut precisar si això suposarà un ajust d’ocupació en l’empresa. «L’únic que puc dir és que estic molt orgullós de la plantilla a Espanya», s’ha limitat a respondre Fallacher al ser preguntat per aquest tema. El conseller delegat de la segona teleco espanyola ha anunciat que l’operador va a «simplificar» les seves marques (Orange, Jazztel, Amena, Simyo i República Mòbil) tot i que no ha volgut aclarir si això passarà per desfer-se d’Amena, com ha anunciat ‘El País’. «Intentarem simplificar les nostres marques pel benefici dels nostres clients» ha dit el dirigent.

A més, el nou conseller delegat d’Orange España ha criticat el cost «molt alt», així com la fórmula (definida per la CNMC) per obtenir els drets pel futbol a Espanya. Aquesta mateixa queixa va ser la que va portar Vodafone a eliminar la seva presència de LaLiga. Les operadores han de pagar en funció del nombre de clients que tenen, però Fallacher defensa que hauria de ser només «en funció d’aquells que decideixin tenir el futbol». «La nostra intenció és continuar mantenint l’accés a aquests continguts per als nostres clients», ha dit per deixar clara la posició de la companyia, tot i que posteriorment ha assegurat que la nova direcció «valorarà» quina és la seva posició respecte a aquests drets.

Negoci de torres

Notícies relacionades

Aquest dijous, el grup Orange ha anunciat, a més, la creació d’una nova divisió de torres de telefonia mòbil, denominada Totem, que agruparà un total de 25.500 emplaçaments de França i Espanya. En el cas d’Espanya, Totem comptarà amb 7.900 emplaçaments. «Considerem que aquests actius són estratègics, fins i tot si són passius, i són fonamentals per als serveis mòbils, per això considerem que cal tenir el control d’aquests actius», ha respost Fallacher després de ser preguntat per si una venda d’aquesta filial no seria millor per a la companyia, ja que tot i que es tracti d’una filial independent, al ser dins d’una teleco tradicional, la companyia no és vista com un operador purament neutre de manera que pot perdre contractes amb altres operadores tradicionals.

Segons Orange, aquestes infraestructures dins de les telecos tenen una rendibilitat amb múltiples de 5 o 7 de l’ebitda, mentre que en el negoci de les torres podria assolir múltiples d’entre 21 o 30. «Escisionar aquest negoci i fer-lo autònom possibilitarà tenir operacions addicionals potencials i més potencial de trobar nous socis, més possibilitat de fer acords amb altres ‘towercos’ a Europa», ha afegit.

Temes:

Orange