Automoció
Fira de Barcelona organitzarà al juliol el saló Automobile BCN
Serà la primera mostra europea del sector des de l’inici de la pandèmia i canvia la data del maig al juliol per poder atraure el màxim nombre de públic, sempre seguint les normes sanitàries.
Des de la patronal de l’automòbil, Anfac, han acollit amb interès la proposta d’Automobile Barcelona, ja que moltes marques tindran abans de l’estiu el seu repunt de novetats més gran.

El 2021 tocava Automobile Barcelona. I així serà. Fira de Barcelona celebrarà el mes de juliol la gran mostra del sector de l’automòbil que en l’última edició, del 2019, va complir 100 anys. En una reunió feta amb els representants de les marques a Espanya, agrupades sota el paraigua patronal de l’Anfac, responsables de la fira barcelonina van presentar els seus plans perquè aquest any es pugui celebrar el saló seguint les recomanacions sanitàries.
Des de l’Anfac valoren positivament la decisió de continuar amb la proposta d’aquest any, que se celebrarà al juliol (just la setmana després del Mobile World Congress), abandonant així la seva tradicional data de la primera setmana de maig. Amb aquest canvi estratègic s’espera que la situació de la pandèmia hagi millorat per poder disposar d’un marge suficient perquè la fira contingui una part important presencial. En cas de poder complir amb els terminis que s’han previst, Automobile Barcelona es convertirà en la primera fira sectorial de pes que se celebra a Europa des que es va iniciar la propagació del coronavirus.
L’automòbil va començar a veure decaure els seus salons el mes de març passat, quan dos dies abans de la seva celebració el Saló de Ginebra es va veure obligat a suspendre la cita davant els primers casos de Covid-19 a Suïssa. La mostra, referent al sector, va ser la primera a cancel·lar-se i la van seguir tots els salons previstos el 2020 (i alguns aquest 2021): Nova York, París, Los Angeles, Detroit i Pequín s’han vist obligats o bé a cancel·lar o a desplaçar la seva celebració a partir de mitjans d’aquest any 2021.
Fira de Barcelona organitzarà així el primer saló europeu després de l’inici de la pandèmia, després que en aquest 2021 el Saló de Ginebra (que havia d’organitzar-se a partir de dilluns vinent i era el més important en l’àmbit mundial) decidís cancel·lar l’edició d’aquest any per culpa de la mateixa situació sanitària i dels desacords entre els organitzadors i els fabricants del sector.
L’aposta per l’automoció és clau per al desenvolupament industrial espanyol, i per això Automobile Barcelona és un aparador important de cara a recuperar l’impuls econòmic. Per ara ja han sigut alguns els fabricants que s’han mostrat partidaris d’acudir a la cita, que podria tenir més empenta comercial. Després de parlar amb uns quants fabricants, han confirmat a EL PERIÓDICO la seva intenció de proposar una presència adaptada a les circumstàncies que s’estableixin respectant els protocols sanitaris.
Fira de Barcelona està reactivant la seva activitat i abans de l’estiu es portaran a terme els primers salons, i l’Automobile n’és un punt d’inflexió.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Tribunals Qui és Inés Guardiola, l'advocada que ha aconseguit l'absolució de Dani Alves
- Els Mossos volen que els forenses aclareixin si Tenneco causa càncer
- Reforma pendent El final del canvi d’hora apunta al 2026
- Set projectes multiplicaran la potència cultural de Barcelona
- El TSJC absol Alves d’agressió sexual a una jove al Sutton el 2022
- Ciclisme La Volta suspèn el final de l’etapa reina a Queralt i farà una etapa plana de 120 km amb final a Berga en el seu lloc
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Pla pilot El Govern concedirà beques de 500 euros al mes per estudiar Filologia Catalana i augmentar la xifra de professors
- Catalunya Media City Salvador Illa presenta el ‘hub’ audiovisual Catalunya Media City a les Tres Xemeneies
- Crisi transatlàntica ¿Per què el Vell Continent és tan important per als EUA? Desmuntant el mite de l’Europa parasitària de Trump