Telecomunicacions
Telefónica adverteix que no emetrà futbol «a qualsevol preu»
El president de Telefónica España, Emilio Gayo, ha assegurat que «cal donar al futbol el valor que té avui»
Telefónica no dona per descomptat que acudeixi a la pròxima licitació dels drets audiovisuals del futbol de LaLiga per a les pròximes tres temporades, ja que l’operador «té interès» a incloure aquesta oferta en els seus serveis als clients, «però no a qualsevol preu». La companyia «avaluarà» la licitació que faci LaLiga per a les pròximes temporades –a partir de la del 2022– en una data que no està establerta, valorarà les alternatives i prendrà la decisió corresponent, ha afirmat aquest dimarts el president de Telefónica España, Emilio Gayo, que té «interès» a oferir futbol, però «no a qualsevol preu».
En els Tecnoesmorzars, una trobada organitzada per ‘Expansión’, Gayo ha apuntat que «cal donar al futbol el valor que té avui», quan la situació «probablement no permet el nivell d’inversió d’abans –en aquest esport–, la qual cosa està lligada a la qualitat del producte que ofereix». No obstant, ha reconegut que les audiències no han caigut, i que el futbol se segueix amb molt interès, «tot i que una altra cosa és que si la passió baixa, després hi hagi gent que se n’acabi despenjant».
A Gayo no li «consta» que Orange vulgui deixar d’emetre futbol, al ser preguntat sobre els retrets a Telefónica llançats recentment pel conseller delegat d’Orange España, Jean-François Fallacher, que amb prou feines arribat al càrrec, va expressar el seu rebuig de la fórmula aplicada per al pagament de drets d’emissió de futbol, ja que entén que s’haurien d’abonar en funció de les altes a aquest esport, i no de la televisió en general.
Notícies relacionadesSense pretendre «jutjar» les decisions d’altres empreses, Gayo ha afirmat que ja en el passat hi va haver algun operador que va deixar d’emetre futbol, cosa que va repercutir positivament en els ingressos i ebitda (benefici brut d’explotació) de Telefónica. «Estem preparats per competir i jugar al terreny de joc, sent un, dos o tres operadors», ha dit Emilio Gayo, amb la qual cosa ha restat importància a la possibilitat que Orange opti per no continuar comprant els drets de futbol a Telefónica. Telefónica està obligada a compartir els drets amb altres operadors almenys fins al 2023.
Preguntat per l’ocorregut a França, on Mediapro es va despenjar dels drets de retransmissió de la Lliga Francesa (LFP) i on els preus finalment han baixat, Gayo ha dit que el futbol cal «ajustar-lo al valor que s’hi aconsegueix». «Probablement a França s’ha arribat al punt de crisi, en el qual ningú està disposat a creuar una barrera que no es pot pagar, com passarà a qualsevol país, incloent-hi aquest». Gayo ha considerat que la pandèmia ha retardat el procés de licitació dels drets audiovisuals de LaLiga, ja que d’una altra manera està convençut que ja tindria l’assumpte sobre la taula.
- Fenomen controvertit La venda de pisos ocupats prolifera a Barcelona i alimenta un ‘negoci’ paral·lel de desocupacions pagades
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- Pòdcast José Elías ho deixa clar: en què invertir per tenir rendibilitat sense riscos
- MotoGp Marc Márquez demostra el seu enorme poder als EUA
- A partir del 2 d’abril Novetats en la Renda 2024: pagament per bizum, deducció per lloguer i millora per als donatius
- LA SITUACIÓ BLAUGRANA L’‘espectacle Flick’
- La recuperació Ter Stegen se suma al grup per tornar aquest curs
- Barcelona, protagonista El fitnes de luxe s’assenta a Barcelona
- RAMBLA FLAMENCA La ‘bailaora’ japonesa La Yunko debuta al Liceu
- Concert Califato 3/4 sedueix amb el seu folklore arribat del futur