Reorganització mundial
H&M tancarà 30 botigues a Espanya amb un ero que afectarà més de 1.000 treballadors
«Necessitem adaptar-nos al canvi del comportament dels clients i les seves necessitats per ser capaços de continuar sent competitius», argumenta la firma

Tienda de H&M en Paseo de Gracia de Barcelona /
H&M ha plantejat la seva intenció d’iniciar un Expedient de Regulació d’Ocupació (ero) a Espanya, que afectarà un màxim de 1.100 empleats, així com d’executar una modificació «substancial» de les condicions de treball al país, segons va informar l’empresa.
La firma va explicar que la indústria del ‘retail’ està experimentant «un gran canvi», com a conseqüència de la digitalització, la modificació en el comportament dels consumidors i el «constant» creixement del canal ‘online’.
En aquest context, l’empresa va indicar que es troba en un procés de transformació i reorganització mundial, que comporta l’adaptació de les seves operacions i estructura «una organització més eficient», mentre mirarà d’integrar «encara més» les botigues físiques i les ‘online’ i portar a terme els canvis necessaris en el dossier de botigues per impulsar l’experiència multicanal dels consumidors.
Per això, la companyia preveu obrir 100 noves botigues i tancar 350 instal·lacions a tot el món el 2021, mentre que a Espanya reorganitzarà els seus equips de botigues i tancarà 30 punts, dels quals 27 seran d’H&M i tres de COS. La previsió és que aquests tancaments es portin a terme «de manera esglaonada» el 2021, tot i que es podrien prolongar fins al 2022.
H&M va indicar que el seu objectiu és «mantenir el major nombre de llocs de treball possibles», per la qual cosa prioritzarà «sempre que sigui possible» l’opció d’adscripció voluntària a l’extinció del contracte, a fi de minimitzar l’impacte de l’ero.
Així, la firma va destacar que oferirà «certes» possibilitats de recol·locació i trasllat i s’implementarà un pla d’‘outplacement’ per als treballadors que finalment hagin d’abandonar la companyia.
Notícies relacionades«Necessitem adaptar-nos al canvi del comportament dels clients i les seves necessitats per ser capaços de continuar sent competitius. És necessari fer tots aquests canvis com un pas crucial per assegurar la sostenibilitat del nostre negoci a llarg termini», van explicar des de l’empresa.
Finalment, van explicar que la finalitat d’aquestes mesures és continuar amb les inversions en les botigues «estratègiques» per a la companyia i el canal ‘online’ i en l’obertura de noves botigues on identifiqui «un gran potencial».
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- El Mundo Today | Cada cop més catalans caminen de matinada per carrerons foscos per poder sortir a 'Crims'
- Club d’estil Cristina Tamborero, dissenyadora: "Es porten molt els vestits de núvia dos en un"
- Educació L’abandonament de docents a primària es duplica a escala mundial
- Els multireincidents se’n van a l’Hospitalet per la pressió policial
- Final d’un pontificat Un conclave amb molts 'papables', però sense candidat clar
- El pla de rearmament El Govern ampliarà l’Exèrcit amb 7.000 efectius més en cinc anys
- Sánchez eleva la despesa militar sense Pressupostos ni l’aval del Congrés
- Fiscalitat La SEPI examina les empreses en vista de l’impost a les multinacionals
- Automoció Musk reduirà el treball amb Trump per la caiguda del benefici de Tesla un 71%
- CRÍTICA Nadine Sierra i Xabier Anduaga, pura màgia