Compte Nòmina

A la caça del client amb nòmina

  • Bancs com el BBVA paguen 100 euros a cada particular que domiciliï el sou mensual

  • Els experts aconsellen vigilar les clàusules que imposen les entitats

A la caça del client amb nòmina
4
Es llegeix en minuts
Lidia Álvarez Vellido
Lidia Álvarez Vellido

Redactora del suplemento 'actius'

ver +

Els clients amb nòmina són els favorits de les entitats financeres, que han començat fins i tot a eliminar els seus anomenats ‘comptes nòmina’ per passar a afavorir aquests clients que hi domiciliïn els seus ingressos mensuals sigui quin sigui el seu compte. «El que abans tenia noms i cognoms com a ‘compte nòmina’ està desapareixent en molts dels casos, per exemple a Bankia», afirma Antonio Gallardo, expert financer d’iAhorro.

En aquest sentit, l’entitat acabada de fusionar amb CaixaBank té disponible el ‘servei nòmina’, a través del qual ofereix condicions especials a aquells clients que hi tinguin domiciliada una nòmina igual o superior a 450 euros. Entre aquests avantatges hi ha el servei de descobert per valor del 70% de la nòmina, gestió gratuïta de la domiciliació de rebuts, condicions especials en les seves hipoteques i descomptes en les assegurances de la llar mediats per l’entitat.

A més, compten amb el programa ‘Per ser tu’ amb el qual es podrà tenir tot això i, a més, elimina les comissions per manteniment i administració del compte, per les targetes de crèdit i dèbit, per retirar diners als seus caixers i fins a quatre vegades al mes per client en caixers del Banc Sabadell i Euro6000 adherits, i per fer transferències ordinàries. Tot i que per pertànyer a aquest programa els requisits s’incrementen. La nòmina a ingressar ha de ser de 700 euros com a mínim, a més de complir una de les següents condicions: dues compres al mes amb la targeta de crèdit, 135 euros de primes d’assegurança de risc o 30.000 euros en Fons d’Inversió, Plans de Pensions Individuals o Assegurances d’Estalvi.

D’altra banda, CaixaBank tampoc té un compte específic, sinó que qualsevol client que hi ingressi la seva nòmina amb un import igual o superior a 600 euros i que, a més, hagi fet tres pagaments amb targeta o domiciliat tres rebuts, es podrà beneficiar de transferències il·limitades, accedir a les assegurances ofertes per l’entitat, al servei d’anticipació de nòmina i a un préstec personal de fins a 60.000 euros sense comissions d’obertura. Tampoc pagarà comissions de manteniment i administració del compte ni de les targetes de crèdit.

A més de tenir en compte les quanties mínimes que exigeixen, Gallardo recomana fixar-se que no hi hagi altres productes de contractació obligada, com passa en les anteriors entitats, en les quals requereix fer certes accions com pagaments amb targetes o domiciliar rebuts.«L’obligació de tenir una targeta és el de menys. Al final és el mètode que més utilitzem per pagar. Però si t’exigeixen un altre tipus de productes com ara assegurances s’ha d’anar amb compte», diu l’expert financer. És el cas del ‘Compte One’, de Banco Santander, que, a més de requerir tenir una nòmina d’almenys 600 euros, tres rebuts domiciliats i fer pagaments amb la targeta, exigeix tenir un producte d’estalvi, de finançament o de protecció. A canvi, s’eliminen les comissions de manteniment del compte, de les targetes de dèbit i crèdit; de la retirada de diners als seus caixers i de les transferències que no siguin immediates.

També permet l’accés a la plataforma Santander One, on es podrà disfrutar de descomptes o fins i tot de cashback (devolució d’un percentatge de la compra) als comerços amb què col·labora, com Iberia, així com participar en sortejos i experiències exclusives.

Aquest afany per aconseguir clients que ingressin el seu sou ha arribat a tal punt que alguns els compensen econòmicament. Aquest és, per Jessica Llavero, experta en Comptes, Dipòsits i Bancs de HelpMyCash, un dels màxims atractius que tenen avui dia els bancs, tot i que aconsella «mirar bé les condicions, sobretot les de permanència». Un exemple és el del BBVA, entitat que ofereix una bonificació de 100 euros als clients menors de 30 anys que hi domiciliïn una nòmina superior a 800 euros, una prestació d’atur d’almenys 300 euros o que rebin transferències d’almenys 2.500 euros al trimestre. Per als més grans de 30 es demanen els mateixos requisits i també tenen beneficis més enllà de l’eliminació de les comissions, com accedir al servei d’avançament de la nòmina, tot i que sense compensació econòmica inicial.

Notícies relacionades

Coincidint amb Llavero, Gallardo adverteix del perill d’aquest tipus de bonificacions. «El problema d’aquests casos és la permanència. Si et vols canviar de banc s’han de tornar aquestes quantitats que et paguen al principi». Tornar l’1% dels rebuts domiciliats de la llar és el punt diferencial d’OpenBank i Banc Mediolanum, que s’afegeix a la resta de compensacions generals que ofereixen les anteriors entitats, com són l’eliminació de les comissions per manteniment de compte, de targetes o de retirada de diners als seus caixers.

Un altre exemple que destaca Gallardo d’aquesta tendència és el cas d’ING, que va arribar com «el nou banc» oferint diferents beneficis als seus clients i ara només ho fa a aquells que hi tenen la nòmina –d’almenys 700 euros– domiciliada. Aquests usuaris disfrutaran de transferències al moment sense pagar més i de dos dies de descobert gratis, entre altres avantatges. Tots aquests avantatges tenen un clar objectiu: que aquests usuaris contractin altres productes financers. «Els clients que tenen la seva nòmina domiciliada tenen més probabilitats de contractar altres productes amb aquest banc, com préstecs, assegurances... És a dir, el que et donen d’una banda, t’ho treuen de l’altra. Per això, segons la meva opinió el millor banc per domiciliar la nòmina és aquell que t’exigeix menys i no et suposa cap lligam», afirma Gallardo.