Balanç trimestral
Almirall va guanyar 29,8 milions fins al març, un 38,7% menys
La farmacèutica va elevar els ingressos un 5%, fins als 215,4 milions d’euros

Un empleat als laboratoris d’Almirall. /
Almirall va obtenir un benefici net de 29,8 milions d’euros en el primer trimestre de l’any, cosa que va suposar un 38,7% menys que en el mateix període del 2020, segons ha informat aquest dilluns la companyia, que ha precisat que el resultat net normalitzat va ser de 42,2 milions d’euros, un 13,7% menys que un any abans. Les vendes netes de la biofarmacèutica, excloent-ne la contribució d’AstraZeneca, van arribar als 215,4 milions d’euros, amb un augment interanual del 5%.
Hi van contribuir tots els motors de creixement del grup i altres transaccions, com desinversions i ingressos per llicències, que van tenir un impacte positiu sobre les vendes netes de 16 milions d’euros en el primer trimestre del 2021. El resultat brut d’explotació (Ebitda) d’Almirall, excloent-ne AstraZeneca, va ascendir fins al març a 68 milions d’euros, amb un avenç interanual del 46%, mentre que el resultat net d’explotació (Ebit) va totalitzar 45 milions d’euros, un 21,7% menys.
La companyia biofarmacèutica espera una recuperació progressiva del negoci de dermatologia mèdica en la segona meitat del 2021, després d’un començament positiu el 2021 i amb l’expectativa que els programes de vacunació contribuiran a aconseguir un entorn més normalitzat durant el segon trimestre.
Notícies relacionades«Els sòlids resultats obtinguts el 2020 i en aquest primer trimestre del 2021 confirmen que anem pel bon camí i reforcen la nostra posició en dermatologia mèdica. La nostra prioritat actual és impulsar el creixement de la companyia a mitjà termini. Per aconseguir-ho, invertirem en el llançament de nous productes i ens assegurarem que donin bons resultats i facin créixer el nostre negoci», ha destacat el CEO d’Almirall, Gianfranco Nazzi.
Després dels «bons resultats» del primer trimestre, el grup manté el seu objectiu per al 2021 d’aconseguir un creixement mitjà d’un dígit de les vendes netes i del seu Ebitda (sense la contribució d’AstraZeneca) d’entre 190 i 210 milions d’euros, cosa que equival a un Ebitda reportat d’entre 215 i 235 milions d’euros.
- Postureig 'low cost' La mariscada més barata d'Espanya se serveix a palades a Barcelona
- Escapades El poble més pintoresc de Catalunya per visitar al febrer és un paradís modernista amb una festa que omple de color l'hivern
- El resort de luxe SLS Barcelona obrirà amb descomptes l’1 d’abril
- Futbol La seu espanyola del «líder mundial en connectivitat» que serveix el Barça és un domicili particular del barri de Sant Andreu
- Consum Bon Preu accelera la seva expansió i obrirà 12 nous súpers aquest any
- Aldarull Un grup causa aldarulls en un tren obligant a intervenir la maquinista
- Negociacions El PSOE i Junts es reuneixen abans del debat de la qüestió de confiança
- Un 93% dels trens de la Cerdanya incompleix l'horari
- CARDIOLOGIA ¿Què són i com evitar els greixos trans, que augmenten el risc de mort un 34%?
- 1.080 vivendes i un gran parc Una inversió milionària i el futur Clínic rellancen el sector Can Rigalt al nord de l’Hospitalet