Port de Barcelona

Hutchison Ports Best incrementa la seva capacitat de gestió de contenidors

La terminal de Hutchison Ports Best suma dues noves grues pòrtic, que permetran la descàrrega simultània de fins a tres grans vaixells de mercaderies

Hutchison Ports Best incrementa la seva capacitat de gestió de contenidors
2
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

La terminal de Hutchison Ports Best al port de Barcelona ha incorporat a la seva flota dues noves maxigrues per a la descàrrega de vaixells. La nova maquinària del tipus ‘super post panamax’ del fabricant ZPMC permetrà operar alhora tres megavaixells de 23.000 TEUS, segons el conseller delegat de la terminal, Guillermo Belcastro. Les unitats se sumen a les onze grues que Best ja opera en el complex portuari català, al costat de dues noves llançadores (la flota actual arriba a les 34 unitats), en una terminal capaç d’arribar en l’actualitat a més de 40 moviments per hora i grua. En concret, la nova maquinària es començarà a utilitzar durant el mes de juny, després dels treballs corresponents de la seva posada en marxa.

Les dues noves grues són capaces d’abastar fins a 24 contenidors d’ample, de manera que s’han convertit en les grues amb més abast del recinte català. Amb una altura ‘sota spreader’ de 27 metres, compten, així, amb la possibilitat de créixer cinc metres més, el que els permet treballar en vaixells de fins a deu altures sobre bodega. Són veritables gegants de la logística al port de Barcelona. Per a la presidenta del port de Barcelona, Mercè Conesa, «les grues són la culminació d’una història d’inversió i esforç» que «demostra el compromís de la companyia amb la competitivitat i la sostenibilitat mediambiental, en línia amb la nostra estratègia, i són una mostra de la seva confiança en el nostre port».

 

Hutchison Ports Best pot arribar en l’actualitat a productivitats de més de 40 moviments per hora i per grua. La combinació de les seves dimensions, equips, treballadors i el seu sistema operatiu dona com a resultat una de les productivitats més elevades del món. Belcastro va destacar que la millora de la maquinària de càrrega i descàrrega de vaixells és clau per reduir els temps de permanència dels vaixells al port i és una forma efectiva de reduir les emissions contaminants a la zona.

Notícies relacionades

Aquestes dues noves grues també utilitzen, com les anteriors en funcionament, una tecnologia de regeneració energètica, que els permet reaprofitar l’energia generada durant l’operativa de manera més eficient. Aquest sistema de regeneració energètica més la seva operació semiautomàtica converteixen Best en una de les terminals més eficients des del punt de vista mediambiental.

Hutchison Ports Best és la primera terminal semiautomàtica del grup xinès Hutchison Ports i el projecte de desenvolupament portuari més avançat tecnològicament a Espanya. És capaç de servir múltiples megavaixells simultàniament i disposa d’unes instal·lacions ferroviàries amb vuit vies, sent la terminal ferroviària més gran dels ports del Mediterrani, connectant el port amb el trànsit que va i ve del sud d’Europa. Hutchison Ports és en àmbit mundial l’inversor, desenvolupador i operador més gran, amb una xarxa d’operacions portuàries a 53 ports que inclouen 27 països, a través d’Àsia, Pròxim Orient, l’Àfrica, Europa, les Amèriques i Australàsia. Al llarg dels anys, Hutchison Ports s’ha expandit a altres activitats logístiques i de transport, incloent terminals de creuers, operacions aeroportuàries, centres de distribució, serveis de ferrocarril i instal·lacions de reparació de barcos.