Disputa empresarial

Adolfo Domínguez ‘es menja’ Burger King

Adolfo Domínguez ‘es menja’ Burger King

Faro de Vigo

1
Es llegeix en minuts

La nova campanya publicitària de Burger King bé podria ser l’espot d’una firma de cosmètica conscienciada amb la realitat del carrer per la seva apologia de la «bellesa real», tot i que, és clar, en els aliments per continuar marcant distàncies amb la idea de menjar porqueria contra la qual lluita des de fa temps. «Ser real es posa molt bé: sense colorants, conservants ni aromes artificials», assegura la cadena d’hamburgueseries, a tots els seus productes. El lema i el missatge es repeteixen en totes les variants de l’anunci, dissenyat per l’agència La Despensa.

Notícies relacionades

Una, on es veu clarament que l’enciam no és perfecte. Una altra juga amb les formes del béicon per aplaudir les corbes i en una tercera les patates fregides serveixen per treure importància a la mida de les coses. Amb l’última és impossible no pensar en la història del màrqueting a Galícia. Mostrant les formes del pa, Burger King proclama: «L’arruga és bonica». I els veritables amos d’aquesta defensa no els ha passat desapercebut.

Adolfo Domínguez marca territori a les xarxes socials. Tant a Twitter com a Instagram, la històrica tèxtil gallega replica els ‘claims’ de Burger King amb l’emoticona reflexiva. «L’arruga és bonica» encara forma part de l’imaginari de la moda espanyola i del patrimoni del grup capitanejat per Adriana Domínguez, que fa gairebé 40 anys, el 1982, va remoure els cànons de bellesa de la indústria de la roba amb el lema encunyat pel publicista Luis Carballo «com a expressió per apreciar la bellesa intrínseca dels teixits i de les persones». I la cosa no es va quedar allà. L’equip de xarxes d’Adolfo Domínguez va esprémer el fenomen del ‘copy’ i, amb la mateixa tipografia, va publicar una imatge del fundador menjant una hamburguesa –però vegana– i una autèntica reivindicació: «Aquí jo soc el King».

Temes:

Burger King