Seguretat viària
Vodafone llança el seu primer dispositiu massiu de la internet de les coses
Es tracta d’una balisa lluminosa que es connecta directament a la xarxa d’emergències de Vodafone i substitueix els tradicionals triangles

Vodafone ha anunciat avui el desenvolupament juntament amb la gallega Netun Solutions d’un dispositiu dissenyat amb tecnologia de la Internet de les Coses que es connectarà automàticament als centres de control de trànsit si hi ha una emergència. El dispositiu Help Flash IoT ha sigut desenvolupat a Espanya i es fabricarà a Saragossa, segons el comunicat de les dues firmes. Aquest aparell està orientat a un mercat potencial de més de 30 milions de vehicles a Espanya i arriba després de l’aprovació d’un Reial Decret que obligarà a substituir el tradicional triangle, a partir de juliol del 2021, i les balises analògiques, a partir de gener del 2026.
L’operadora assenyala que compta amb cobertura a tota la geografia espanyola i que lidera el segment IoT amb més de tres milions de línies natives. «Per a nosaltres, com a líders en el segment IoT al mercat espanyol amb més de 3,2 milions de línies IoT, és una gran satisfacció acostar aquesta tecnologia de connectivitat immediata a la societat en un àmbit tan important com és la seguretat viària i amb una proposta radicalment diferent a tot el que hi havia al mercat de la mà de Netun Solutions», ha explicat Daniel Jiménez, director general de Vodafone Business. Per la seva banda, Carlos Conde, director d’Estratègia Digital de Netun Solutions, ha assenyalat la cobertura de Vodafone com una de les causes d’apostar per la firma britànica per a aquest projecte.
El dispositiu és una balisa lluminosa que integra tecnologia NB-IoT (Narrow-Band o banda estreta d’Internet de les Coses) i que, en cas d’emergència, es connectarà automàticament als centres de control de trànsit gràcies a l’extensa cobertura de la Xarxa Global de Vodafone a Espanya. Això suposa una important novetat quant a seguretat viària, ja que ajudarà a reduir la mortalitat en cas d’accidents, connectant persones, carreteres i màquines; aportarà seguretat i tranquil·litat en els desplaçaments; i reduirà els temps de resposta en cas d’emergència.
- Fenomen controvertit La venda de pisos ocupats prolifera a Barcelona i alimenta un ‘negoci’ paral·lel de desocupacions pagades
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- Pòdcast José Elías ho deixa clar: en què invertir per tenir rendibilitat sense riscos
- MotoGp Marc Márquez demostra el seu enorme poder als EUA
- A partir del 2 d’abril Novetats en la Renda 2024: pagament per bizum, deducció per lloguer i millora per als donatius
- Estratègia institucional per atraure talent Catalunya oferirà 78 places a científics dels EUA amb una dotació de 30 milions
- Editorial De la bronca a la proposta
- El mar al voltant Preparats, llestos, però ¿ja?
- Dolor i ràbia entre els familiars "Els tenien treballant en una ratera"
- Jornada de dol Cinc morts per una explosió de grisú en una mina d’Astúries