Concentració bancària

L’absorció de Liberbank per Unicaja torna a retardar-se

La CNMC sol·licita dades complementàries sobre l’operació a altres organismes reguladors

L’absorció de Liberbank per Unicaja torna a retardar-se
2
Es llegeix en minuts

L’absorció de Liberbank per part d’Unicaja Banco s’ha tornat a retardar. La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) ha sol·licitat dades complementàries a altres organismes reguladors abans de pronunciar-se sobre el projecte de fusió per absorció de Liberbank per Unicaja Banco. Com a conseqüència d’aquesta sol·licitud, que entra dins dels procediments habituals, el període convencional d’un mes per emetre informe, que va començar a comptar el 24 d’abril i en principi hauria d’haver vençut el 24 de maig, s’ha prorrogat a l’haver-se mantingut temporalment paralitzat el termini a l’espera de la informació sol·licitada, informa ‘La Nueva España’. Fonts de l’Administració van indicar al diari de Prensa Ibérica que l’expedient segueix la seva tramitació i que està en instrucció.

Tot i que l’anàlisi d’algunes fusions de més mida i complexitat s’ha arribat a prolongar més de tres mesos –cas de l’absorció de Bankia per Caixabank–, els responsables de Liberbank i Unicaja Banco –amb una quota de mercat del 5% nacional i solapaments significatius només a dues províncies– continuen treballant amb la hipòtesi ja coneguda que la integració es pugui materialitzar a finals d’aquest mes o a principis de juliol, tret que es produïssin noves suspensions temporals del termini.

La resolució que faci la Comissió de la Competència, que vigila i tracta d’evitar posicions de domini que restringeixin la lliure concurrència, pot ser aprovatòria amb o sense condicions, i, en cas que es determinés la necessitat d’endinsar-se en l’anàlisi, podria obrir-se una segona fase d’estudi més profund, cosa que sol reservar-se per a casos molt complexos. La de Caixabank i Bankia va ser aprovada en primera fase amb condicions que les dues entitats van considerar assumibles.

Notícies relacionades

Les dues organitzacions bancàries ara estan abocades a extremar la posada al punt de les seves organitzacions i equips perquè, quan es produeixi la integració –en principi, en les pròximes setmanes–, el client no percebi alteracions i pugui interactuar amb oficines i caixers procedents de qualsevol dels dos bancs tot i que les seves plataformes informàtiques no s’unificaran fins al 2022.

Liberbank ha posat en marxa, juntament amb la consultora Everis (integrada al grup NTT Data), un projecte pilot per recrear, mitjançant realitat virtual recolzada en la tecnologia 5G, una oficina bancària per atendre inicialment els clients amb més hàbits digitals en la seva relació amb l’entitat financera. Tant el gestor del banc com el client poden accedir des de qualsevol ubicació a l’espai virtual utilitzant unes ulleres VR, recorrent al mateix telèfon de l’usuari o utilitzant les denominades «cardboard»: carcassa de cartró que simula ser un visor VR. El grup bancari va dir que amb això pretén oferir als seus clients «gestió remota personalitzada de qualitat i experta».

Temes:

Bancs Liberbank