Reindustrialització
Nissan garanteix que qualsevol dels 4 candidats per substituir-lo mantindrà fins a 1.500 llocs de treball
L’empresa automobilística demana al Govern que s’esforci més en les ajudes per accelerar la reindustrialització
nissan-1
Els quatre projectes empresarials que han postulat formalment per substituir Nissan a les fàbriques de Zona Franca, Montcada i Sant Andreu tenen capacitat per donar ocupació a entre 1.000 i 1.500 treballadors de manera directa. Així ho ha confirmat el responsable d’operacions de la firma automobilística a Espanya, Frank Torres. Això suposaria garantir entre el 50% i el 75% de l’ocupació actual que mantenen les factories de la firma nipona, que donen feina a unes 2.000 persones de manera directa. Torres també ha reafirmat el compromís amb Nissan per tancar al més aviat possible la carpeta de la seva successió i insta l’Administració a maximitzar les ajudes públiques per als projectes que pretenguin instal·lar-se a Catalunya.
Acusats des dels sindicats que Nissan fins ara s’havia comportat com un administrador de la propietat (API) que es limitava a «ensenyar el pis» als potencials compradors, la firma automobilística ha sortit públicament a reivindicar que està «plenament implicada en l’atracció de potencials inversors». El designant des del Japó per pilotar el tancament de les tres factories de Nissan a Catalunya (que donen feina a 2.000 treballadors de manera directa i 20.000 de manera indirecta), Frank Torres reconeix que els temps de la successió van «justos». Perquè el 31 de desembre, sí o sí, Nissan tancarà i no produirà ni un cotxe més a Catalunya.
Notícies relacionadesAra mateix, Nissan, el Ministeri d’Indústria, la Generalitat i els sindicats tenen quatre noms com a candidats oficials per succeir els nipons en terres catalanes. I els quatre, segons explica Torres, garanteixen un volum d’ocupació d’entre 1.000 i 1.500 treballadors. A expenses de dos fabricants més, que estan negociant entre bambolines i que podrien superar aquestes xifres.
Els quatre projectes que han presentat formalment candidatura són una aliança d’empreses que ajunta fabricants com QEV, Inzile, Volta, Lupaio Sisteam i que s’enfocaria en components de l’electromobilitat. Un altre és el fabricant de motocicletes elèctriques d’origen català Silence, que des d’un primer moment va aixecar la mà per aconseguir els atractius terrenys de la Zona Franca (pròxims al port de Barcelona i propietat del Consorci). I després hi ha Punch i Ronn Motor, que pretenen continuar produint ‘pick-ups’ com les de Nissan (o similars) i que podrien reciclar part de les instal·lacions.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- CIÈNCIA Trobat el cadàver d’una cria de mamut en un estat sense precedents
- Un titular vingut a menys El trist Nadal de Frenkie de Jong
- A CATALUNYA La grip entra en fase epidèmica amb 743 casos per 100.000 habitants
- Valentí Fuster: "Soc cardiòleg, però em costa entendre la perfecció del cor"
- Sarrià-Sant Gervasi El botellot torna a Mandri el dia 25 amb les terrasses tancades a la tarda
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Els protagonistes de l’esport el 2024 Jorge Martín, contra tots i contra tot
- Un titular vingut a menys El trist Nadal de Frenkie de Jong
- No queden gaires dies. Laia Sanz: "No em preparo mentalment: no ho he fet mai"
- Barcelona, protagonista Qui hi ha darrere de l’èxit nadalenc ‘Els llums de Sant Pau’