Reindustrialització

Dos fabricants asiàtics s’afegeixen a la licitació per succeir Nissan i el belga Punch ofereix 650 milions

  • El Ministeri d’Indústria i la Generalitat donen fins al setembre als candidats per concretar les seves ofertes i començar el procés de selecció

Dos fabricants asiàtics s’afegeixen a la licitació per succeir Nissan i el belga Punch ofereix 650 milions
1
Es llegeix en minuts
Gabriel Ubieto
Gabriel Ubieto

Redactor

Especialista en Mercat laboral, empreses, pensions i les diferents derivades del món del treball

Ubicada/t a Barcelona

ver +

El procés per trobar un substitut a Nissan continua i nous actors han entrat en escena. Són dos fabricants d’automòbils d’origen asiàtic, el nom dels quals encara no ha transcendit però que ja feia setmanes que mostraven discretament el seu interès. I en l’última reunió de la taula per a la reindustrialització dels terrenys de Zona Franca, Montcada i Sant Andreu, celebrada aquest dijous passat, ho van acabar formalitzant. A aquests s’afegeix un altre competidor ja conegut però que ha concretat la dimensió de les seves intencions: el grup belga Punch, especialitzat en la fabricació de components per a l’automoció, que afirma que pot posar a sobre de la taula 650 milions d’euros per invertir.

Els treballs per seleccionar un successor per al gegant nipó entren en la seva fase decisiva. Durant aquest estiu, els diferents projectes interessats hauran de concretar per escrit els seus projectes i per a això podran sol·licitar informació sensible sobre l’estat de les plantes i les condicions dels terrenys (propietat aquests del Consorci de la Zona Franca de Barcelona). A més, dels dos nous competidors asiàtics, hi ha quatre candidats més que ja havien formalitzat les seves intencions.

Notícies relacionades

D’una banda, aquesta l’aliança d’empreses que ajunta fabricants com QEV, Inzile o Volta i que s’enfocaria en components de l’electromobilitat. Un altre és el fabricant de motocicletes elèctriques d’origen català Silence, que des d’un primer moment va aixecar la mà per aconseguir els atractius terrenys de Zona Franca (pròxims al port de Barcelona i propietat del Consorci). I després n’hi ha dues més, Ronn Motor i Punch, que pretenen continuar produint ‘pick-ups’ com les de Nissan (o similars) i que podrien reciclar part de les instal·lacions.

Aquest últim va fer públic dijous un comunicat en el qual publicitava una capacitat d’inversió de 650 milions d’euros, així com una capacitat per donar ocupació a 1.000 persones d’entrada i elevar la xifra a 2.000 per a finals del 2025. Segons la informació preliminar que maneja Nissan, com ja va avançar EL PERIÓDICO, els altres tres candidats també tenen capacitat per mantenir entre 1.000 i 1.500 llocs de treball dels 2.500 que manté Nissan actualment. Una de les incògnites és quants dels 20.000 llocs de treball indirectes que orbiten actualment entorn de les factories nipones sobreviuran amb el nou projecte.

Temes:

Nissan Ocupació