Les infraestructures catalanes

El Govern central estudiarà alternatives en el model de ferrocarril de Tarragona

  • La ministra de Transport anuncia la licitació aquest any de la terminal intermodal de la Llagosta

El Govern central estudiarà alternatives en el model de ferrocarril de Tarragona

Acn

1
Es llegeix en minuts
Europa Press

La ministra de Transport, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, ha anunciat aquest dilluns que el Govern licitarà aquesta setmana l’estudi d’alternatives per abordar la problemàtica plantejada a la xarxa ferroviària a Tarragona per «l’expectativa del creixement del trànsit del tercer carril del Corredor Mediterrani». Així ho ha dit al costat de la presidenta d’Adif, Isabel Pardo de Vera, en la seva visita a les obres d’integració ferroviària en l’entorn de l’estació de Rodalies a Sant Feliu de Llobregat.

La ministra també ha anunciat, d’altra banda, la licitació aquest any de la terminal intermodal i logística de la Llagosta i la seva connexió en ample estàndard al Corredor Mediterrani, per més de 80 milions d’euros. Ha recordat que el Ministeri ha licitat aquest any més de 300 milions d’euros en actuacions rellevants del Pla de Rodalies, l’objectiu del qual és ser la «millor opció de mobilitat metropolitana quotidiana per als catalans». Entre aquestes, ha destacat les actuacions estratègiques a la plaça de Catalunya i Port Aventura i l’adjudicació per més de 170 milions en actuacions molt rellevants, com la redacció del projecte d’integració de l’Hospitalet de Llobregat.

Obres a Sant Feliu de Llobregat

Sobre les obres d’integració ferroviària a l’entorn de l’estació de Rodalies de Sant Feliu de Llobregat, ha dit que compten amb una inversió en el seu conjunt de més de 100 milions d’euros per cobrir més d’1,5 quilòmetres i ha destacat que el seu ministeri es compromet a «situar la mobilitat en el centre de la ciutadania». El projecte al municipi barceloní és una de les obres més rellevants del Pla de Rodalies i suposarà una inversió de més 65,9 milions per augmentar les condicions de seguretat per als veïns i l’explotació ferroviària, creant nous espais de dinamització socioeconòmica.

Notícies relacionades

L’àmbit d’actuació comprèn un tram de 2,9 quilòmetres entre els termes municipals de Sant Feliu de Llobregat i Sant Joan Despí (Barcelona), dels quals 1,9 quilòmetres seran subterranis.

L’alcaldessa de Sant Feliu de Llobregat, Lídia Muñoz, ha indicat que «les obres acabaran amb la perillositat del pas a nivell que ha provocat múltiples accidents», però també convertirà l’espai en apte per passejar, més segur i menys sorollós per als ciutadans.