Per combatre el ‘burnout’

Nike dona una setmana lliure de «descans mental» als seus empleats de la seu d’Oregon (EUA)

  • La iniciativa ha sigut criticada per estar dirigida només als treballadors d’oficina i oblidar-se del personal de botiga, que ha de fer el mateix horari

Nike dona una setmana lliure de «descans mental» als seus empleats de la seu d’Oregon (EUA)

Reuters / Richard Clement

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

«Pren-te temps per relaxar-te, desestressar-te i passar temps amb els teus éssers estimats», ha escrit Matt Marrazzo, un dels gerents de Nike, en el seu compte de LinkedIn. I el que podria semblar un eslògan publicitari de l’empresa de roba i complements esportius, són en realitat les paraules amb les quals Marrazzo va anunciar als seus empleats de la seu corporativa de l’estat d’Oregon (Estats Units) que tenien una setmana extra remunerada de «descans mental» per combatre l’estrès i tornar a la feina amb més força.

Tal com assenyala Marrazzo, «dedicar temps a descansar i recuperar-se és essencial per poder portar a terme correctament qualsevol activitat i continuar assenyat». Sobretot, afegeix, en anys tan durs com estan sent els del coronavirus.

Crítiques per no incloure les botigues

Notícies relacionades

La iniciativa, com qualsevol altra, ha sigut aplaudida per molts i criticada per d’altres, ja que només afavoreix els treballadors d’oficina i s’oblida del personal de botiga, que ha de fer el mateix horari.

Nike no és la primera empresa que concedeix una setmana lliure remunerada als seus empleats pel coronavirus. A l’abril, LinkedIn va fer el mateix amb els seus treballadors, igual com va fer l’aplicació de cites Bumble, que va tancar totes les seves oficines durant set dies per combatre el ‘burnout’ (síndrome del treballador cremat) col·lectiu de la seva plantilla. I també va fer el mateix la plataforma de gestió de xarxes socials Hootsuite.

Temes:

Nike