Impuls de Silicon Valley
Payflow entra a l’acceleradora Y Combinator: preveu tancar el 2021 amb 100.000 usuaris
La ‘fintech’ accedeix a la formació, la mentoria i la inversió que proporciona el prestigiós programa d’acceleració nord-americana
Payflow, empresa emergent espanyola que ha desenvolupat una solució perquè els treballadors sol·licitin un avançament de la nòmina, ha culminat el seu pas per l’última edició d’estiu de l’acceleradora de Silicon Valley Y Combinator (YC), que acaba de completar. Una experiència que comparteix amb altres espanyoles com ara SolarMente i Arengu, i a la qual només han accedit 377 empreses de les més de 25.000 que van aplicar, de 46 països d’arreu del món.
«Teníem dubtes pel qua fa a la presentació de la nostra sol·licitud, i al final vam fer un late application», detalla Avinash Sukhwani, cofundador de la ‘fintech’ juntament amb Benoît Menardo. Segons explica, malgrat que això podia suposar un obstacle a l’hora de ser acceptats en el programa, el 12 de juny van rebre la confirmació i tot seguit van haver de posar fil a l’agulla. «El batch (o lot, que és com es denomina cadascuna de les convocatòries o edicions) va començar el següent dilluns, 14 de juny. Totes les empreses emergents vam coneçar el programa aquell mateix dia, amb una xerrada de Paul Graham, fundador de l’acceleradora», recorda.
Payflow es va llançar l’abril del 2020 amb l’objectiu de simplificar la gestió dels avançaments de nòmina. A través d’una ‘app’ i una plataforma ‘online’, l’empresa emergent actua com a mitjancera entre treballador i ocupador, respectivament. A l’empleat li permet sol·licitar l’avançament del salari meritat i cobrar en qualsevol moment del mes la part generada fins aquell moment. Per exemple, si el sou és de 1.000 euros mensuals, el dia 15 pot sol·licitar els 500 euros que correspondrien. En el cas de les empreses, la ‘fintech’ s’encarrega d’integrar el seu plafó al núvol amb el ‘software’ de nòmines que s’utilitzi (Sage, PayFit, SAP, Meta4…) i realitzar els ajustos pertinents.
El servei és gratuït per al treballador, mentre que el cost per a l’empresa és un preu fix per empleat, independentment del nombre de transaccions.
Més de 150 clients
Aquesta fórmula de SaaS (‘software’ com a servei) ha captat ja més de 150 clients a Espanya, entre els quals hi ha Coviran, Camper, Isdin i Aristocrazy, i suma més de 40.000 usuaris. En paraules de Sukhwani, «malgrat haver sigut fundats en plena pandèmia, estem acostumats a créixer exponencialment. De fet, no hi ha hagut cap mes en què no hàgim crescut més ràpid que el mes anterior». Amb aquesta trajectòria en els últims mesos, i els contactes que estan mantenint amb «moltes de les empreses més grans del país», la meta que s’han marcat és «acabar el 2021 amb més de 100.000 usuaris a la plataforma», assevera el cofundador. A més, han arrencat ja amb l’expansió internacional, començant per Llatinoamèrica.
La ‘fintech’, que ja ha completat el programa, va participar en la ‘Demo Day’ número 33 d’Y Combinator, convertint-se així en una de les vuit empreses emergents espanyoles que han arribat a assistir a l’esdeveniment. Hi van acudir més de 2.800 inversors reconeguts a nivell mundial com Sequoia, Index, Softbank i Accel, i Payflow va rebre més de 250 sol·licituds d’inversors interessats. «Ara la companyia es troba filtrant la llista per trobar els inversors que millor s’adapten al nostre projecte i les nostres ambicions», detalla Sukhwani. I afegeix: «S’ha creat moltíssim interès i tenim la sort que podem escollir per poder trobar els socis idonis».
La injecció de capital és el gran premi d’aquest reconegut programa d’acceleració, tot i que no és l’única. Y Combinator es planteja com una oportunitat única per al desenvolupament de les empreses en el període de creixement, de manera que puguin consolidar-se. Per això, en els tres mesos que dura el procés, els participants reben assessorament, formació i mentories dels fundadors d’empreses com AirBnb i Dropbox per validar el model de negoci o, segons la proposta, virar cap a estratègies més eficients.
«En el nostre cas, no hem fet cap canvi, perquè els ‘partners’ estaven impressionats amb el nivell de product-market fit (procés mitjançant el qual una empresa defineix quin serà el seu públic objectiu i estima la demanda potencial) que tenim. En concret, més del 40% dels empleats utilitzen recurrentment la nostra aplicació per cobrar tots els mesos», indica Avinash Sukhwani. A més, comenta, l’acceleradora els ha servit per crear «una xarxa global molt forta, ara estem connectats amb més de 400 founders» d’empreses de tot el món.
«Durant tot el programa, els ‘partners’ de YC ens han empès a ser fins i tot més ambiciosos i a pensar a muntar una cosa molt gran. Sens dubte, creiem que el nostre creixement serà més ràpid gràcies al que hem après», reconeix el cofundador de Payflow. «Creiem que hi haurà un abans i després de la nostra participació a Y Combinator», conclou.
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- SHOPPING Helly Hansen té les millors rebaixes d’hivern: ¡a meitat de preu!
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia