El Govern abordarà el 2022 una nova regulació d’horaris de treball
Díaz aposta per una jornada de «formulació flexible» i un canvi en l’organització d’empreses i treballadors

La vice presidenta segona i ministra de Treball, Yolanda Díaz, ha apuntat aquest dijous la intenció d’abordar l’any vinent una nova regulació sobre els usos del temps de treball i ha assenyalat que la seva aposta passa per una «formulació flexible» de la jornada. Durant la seva intervenció en l’obertura de «Forúm 2021», Díaz ha assenyalat que es tractarà d’«una llei molt complexa que regularà els usos del temps en el treball» i que, per tant, canviarà la forma d’organització dels treballadors i empreses.
La ministra ha garantit que el projecte es portarà a terme en el si del diàleg social i, per tant, serà el producte d’«una conversa de síntesi i equilibris».
Díaz ha avançat, no obstant, que l’aposta del Ministeri de Treball «no és per una formulació rígida de la jornada laboral». «Crec que el nostre país, el món, no funciona amb plantejaments rígids, sinó flexibles», ha assenyalat.
«És un text que serà molt important, ho deia ara mateix, hem d’abordar-ho d’una vegada, hem d’incorporar les cures en el centre, si no, no podrem canviar les coses. També els dic que això és una tasca per a l’any que ve, no per a aquest any», ha explicat Díaz.
A Espanya, la jornada ve regulada a l’article 34.1 de l’Estatut dels Treballadors, que estableix, entre altres punts, que la durada màxima de la jornada ordinària de treball serà de quaranta hores setmanals de treball efectiu de mitjana en còmput anual.
Des del maig del 2019, també està en vigor el registre de jornada que obliga les empreses a registrar la jornada dels seus treballadors de forma diària amb l’objecte de controlar excessos
- Les principals cases d’apostes ja tenen un candidat favorit per ser el nou Papa
- Els bojos són ells, ells
- Final de la Copa del Rei Les 8 hores que van portar el futbol espanyol al caire de l’abisme: «El Madrid no ens pot demanar que canviem els àrbitres»
- Kounde decideix una final apoteòsica
- Flick despulla el Madrid (cap. III)
- «UNA NIT PERFECTA» Flick, l’amo de les finals, despulla el Madrid (capítol III)
- Futbol Un Barça feliç es classifica per a la seva cinquena final de la Champions consecutiva (1-4)
- La caixa de ressonància ¿Un concert pot competir amb un Barça-Madrid?
- Jordi Herreruela: «A Barcelona fa falta un escenari de 60.000 o 80.000 espectadors dissenyat per a la música»
- Loteries Números premiats a la Grossa de Sant Jordi 2025: primer, segon i tercer premi