34 comerços

Vodafone tancarà totes les botigues a Espanya amb l’ero

La filial espanyola de la companyia britànica ha reduït a 509 persones l’afectació inicial de l’ero, estimat en 515 empleats

Vodafone tancarà totes les botigues a Espanya amb l’ero
1
Es llegeix en minuts
Sara Ledo

Vodafone tancarà totes les botigues que té a Espanya com a part del seu procés de transformació. Així ho ha anunciat la companyia en la primera reunió de la taula negociadora de l’expedient de regulació temporal d’ocupació (ero) que acaba d’iniciar. En concret, es tracta de 34 botigues on treballen un total de 237 empleats, poc més de la meitat dels afectats per la suspensió d’ocupació, que afecta un total de 509 empleats (es rebaixa dels 515 inicials)

L’empresa ha declinat fer comentaris respecte a la negociació que acaba de començar, però reconeix que «l’ajust laboral en les àrees comercials suposa un pas més en el procés de transformació de la companyia encaminat a impulsar la competitivitat i la sostenibilitat del negoci. Es tracta d’una mesura estructural per afrontar les desafiadores condicions del mercat espanyol». Mentrestant els sindicats critiquen la «falta d’escrúpols que suposa anunciar el tancament de totes les botigues pròpies».

«Cal recordar l’esforç que els treballadors i treballadores van fer durant els mesos més durs de la pandèmia, aquells en què van haver d’atendre la població, presencialment, per intentar cobrir les necessitats de comunicació que van fer possible que l’activitat econòmica continués, que van permetre el nostre oci en aquells difícils moments. Eren i són treballadors essencials, no els pagans de la falta d’encert d’uns mals directius», afegeixen des de la UGT.

Notícies relacionades

D’altra banda, la proposta econòmica que planteja l’empresa, sempre segons la versió dels sindicats, és de 33 dies per any treballat amb un límit de 24 mensualitats i possibles prejubilacions a partir de 56 anys, 10 d’antiguitat amb unes rendes del 80% del sou. Un plantejament del tot insuficient per a les centrals.

La companyia justifica l’ero com a part de la seva transformació davant l’elevada competència en preus del mercat, i la deriva cap a les tarifes de baix valor a Espanya ha provocat una forta caiguda dels ingressos i un important deteriorament dels marges. L’empresa defensa que l’objectiu de les sortides és dirigir l’organització de l’empresa cap a la digitalització «per ser més àgils i competitius» i això passa per sacrificar les àrees comercials.

Temes:

Vodafone ERO