Energia
Red Eléctrica: «No hi ha cap indici que hi pugui haver apagades»
El gestor assegura que el sistema espanyol compta amb un «elevat nivell de cobertura» i capacitat de generació
Red Eléctrica d’Espanya (REE) assegura que no existeix «cap indici objectiu» que faci pensar que pugui produir-se una apagada elèctrica a Europa, inclosa Espanya, després que alguns països europeus hagin advertit en les últimes setmanes sobre possibles problemes de subministrament elèctric. Aquesta possibilitat va ser descartada també per la vicepresidenta tercera i ministra de Transició Ecològica, Teresa Ribera.
Segons ha afirmat REE, el sistema elèctric peninsular espanyol compta amb un «elevat nivell de cobertura» i la seva capacitat de generació –amb més de 107 GW de potència instal·lada (107.088 GW)– més que duplica qualsevol pic de demanda que s’hagi produït fins al moment.
Per exemple, el màxim històric a Espanya va arribar a una potència instantània de 45.450 MW. Això va ser el 17 de desembre del 2007 a les 18.53 hores. I el màxim registrat aquest any ha arribat a una potència instantània de 42.225 MW, el 8 de gener a les 14.05 hores.
Notícies relacionadesA més, REE assegura que la «resiliència» del sistema elèctric espanyol ha quedat «demostrada en nombroses ocasions», i per a això posa d’exemple el temporal de ‘Filomena’ de principis de gener d’aquest any. «El sistema elèctric espanyol no es va veure compromès i va garantir el subministrament elèctric», assenyala.
En qualsevol cas, Red Eléctrica manté la comunicació i coordinació habitual amb altres operadors del sistema elèctric de països de l’entorn d’Espanya, així com amb el gestor tècnic del sistema gasista espanyol, Enagás, per «garantir en tot moment la seguretat i qualitat del subministrament».
- Habitatge El milionari José Elías opina sobre comprar o llogar el 2025: "Si guanyes 2.000 euros al mes..."
- Consum Bon Preu accelera la seva expansió i obrirà 12 nous súpers aquest any
- 1.080 vivendes i un gran parc Una inversió milionària i el futur Clínic rellancen el sector Can Rigalt al nord de l’Hospitalet
- Educació L'escola 'miracle' al barri del Besòs de Barcelona: de suspendre a estar per sobre de la mitjana en català i extraescolars
- Totes les estrenes i tornades Les 10 sèries que no et pots perdre aquest febrer
- Criança El pediatre Carlos González aclareix la importància d’entendre i gestionar els desitjos infantils: «Cedir no és perdre autoritat…»
- Després les polèmiques declaracions de la 'consellera' Parlon Estigmatizar és pensar que trastorn mental és sinònim de violència
- Consells pràctics El truc casolà perquè la goma de la rentadora quedi com nova
- Nations league Espanya remunta contra Bèlgica amb dos gols en l’afegit
- EL PARTIT DE MENDIZORROtZA L’Espanyol afronta un partit amb valor doble a Vitòria