Cimera d’executius
Calviño insisteix en una reforma laboral que erradiqui la temporalitat
Isidre Fainé afirma que «les empreses espanyoles estan capejant el temporal amb aplom i coratge»

Isidre Faine /
La vicepresidenta primera i ministra d’Economia, Nadia Calviño, ha assegurat que cal treballar intensament per poder aprovar un nou marc laboral abans que acabi l’any i perquè es produeixi un nou desemborsament de fons europeus de 19.000 milions. En el seu discurs en la clausura del 20 congrés de directius CEDE a Còrdova, ha afegit que és imprescindible un marc laboral amb una reforma que s’adapti a la realitat del segle XXI, erradiqui la temporalitat i serveixi per a «aquest nou contracte social per al cicle transformador que ara s’inicia».
Calviño, en la clausura del congrés en què ha intervingut el rei Felip VI, ha destacat que la recuperació va «de menys a més», gràcies a l’èxit de la vacunació i les mesures aplicades pel Govern «sense manual d’instruccions». Ha insistit que després de trigar 10 anys a recuperar el nivell d’inversió i 12 el d’ocupació després de la crisi del 2008, en aquesta ocasió la sortida de la crisi «és molt diferent» de la del passat, i la recuperació de l’ocupació és un dels símptomes.
Calviño, que ha defensat la col·laboració publicoprivada, ha afirmat que s’ha accelerat la tendència a la millora de l’ocupació, en l’entorn dels 20 milions d’ocupats, amb tot just 190.000 persones en ertos i amb això s’han recuperat els nivells d’ocupació efectiu prepandèmia. Ara cal tractar que no sigui només un rebot i que persisteixi» i per a això existeix el pla de recuperació, amb 140.000 milions d’euros, l’equivalent al que Espanya ha rebut d’Europa des que es va incorporar a l’UE.
Per la seva banda, el president de la Fundació CEDE (Confederació Espanyola de Directius i Executius), Isidre Fainé, ha assegurat que «les empreses espanyoles estan capejant el temporal amb aplom i coratge» compartint esforços amb la resta d’agents socials i les administracions. Abans de la intervenció al congrés Fainé ha alertat dels riscos que caldrà afrontar quan es retirin els estímuls. «Caldrà veure com camina el pacient quan li treguin les crosses», ha afirmat.
El president de la fundació La Caixa i Criteria ha defensat augmentar la mida de les empreses, eliminar les burocràcies, potenciar la formació dels treballadors o reduir les desigualtats en les empreses.
També ha destacat els reptes del sector públic: assegurar la sostenibilitat de les finances públiques i tirar endavant les reformes compromeses amb la UE. Fainé, a més d’apostar per la col·laboració publicoprivada ha demanat un marc regulatori «que proporcioni seguretat jurídica i intel·ligent i compromís amb la societat». «No dubto que superarem la crisi i en sortirem reforçats», ha sentenciat.
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- «UNA NIT PERFECTA» Flick, l’amo de les finals, despulla el Madrid (capítol III)
- Creu de Sant Jordi 2019 Mor Montserrat Úbeda, referent de la catalanitat i ànima d’Ona Llibres
- Mil anys d’aniversari Montserrat rep amb devoció la sortida de la Moreneta per primera vegada en aquest mil·lenni
- La caixa de ressonància ¿Un concert pot competir amb un Barça-Madrid?
- El germà de Sánchez, a judici La jutge de Badajoz veu motius per processar el germà de Sánchez i dona per acabada la instrucció
- Declaració de la Renda El tràmit que has de fer quan una persona mor i que és motiu de sanció
- Loteries Números premiats a la Grossa de Sant Jordi 2025: primer, segon i tercer premi
- Entrevista Magí Garcia: «La lluita contra el que és ‘woke’ és una obsessió americana que aquí han copiat els més idiotes de la classe»
- La divisió del sector progressista del TC frena l’aval a la ‘llei trans’