Reforma laboral
El Govern vol multiplicar el cost per a les empreses dels contractes temporals ultracurts
La Seguretat Social pretén desincentivar que les empreses donin de baixa, per exemple, un treballador divendres per tornar a contractar-lo dilluns

Reduir els elevats nivells de temporalitat al mercat laboral espanyol és un dels principals objectius de la reforma laboral del Govern de coalició. I per fer-ho els ministeris implicats van posant a sobre de la taula diferents propostes. Una de les últimes té la marca del Ministeri de Seguretat Social i consisteix a multiplicar les cotitzacions socials que paguen els empresaris pels contractes temporals ultracurts. L’objectiu és desincentivar aquelles pràctiques empresarials que, amb la intenció d’estalviar-se diners, donen de baixa un treballador temporal divendres i el tornen a contractar diumenge, entre d’altres.
Com a dada per situar la temporalitat, al setembre, últimes dades disponibles del SEPE, es van firmar 1,9 milions de contractes a Espanya. El 22% d’aquests van durar menys d’una setmana i el 33% menys d’un mes. Això genera una rotació laboral molt elevada. Fins al punt que el 2019, abans de la Covid, es van firmar 27 milions de contractes. Quan a Espanya la població ocupada és d’uns 19,5 milions de persones.
Notícies relacionadesEls contractes temporals ja estan actualment obligats a pagar més percentatge de cotitzacions socials que els indefinits. I únicament sobre els contractes de menys de cinc dies s’aplica un altre recàrrec especialment elevat. La idea d’Escrivá ara és gravar més la temporalitat i estendre aquest gravamen més enllà d’aquests cinc dies, i amb especial accent sobre les intermitències. Fins al punt que planteja triplicar la quota de contingències comunes en el cas dels contractes de menys d’un mes, segons figura a l’últim esborrany remès als agents socials i sobre el qual han discutit aquest dimecres en la reunió relativa a reforma laboral.
«Als contractes de caràcter temporal, la quota empresarial a la Seguretat Social per contingències comunes s’incrementarà, el mes en què es produeixi la baixa del treballador i per cada una d’aquestes baixes, en el triple de l’import diari determinat per l’aplicació del tipus de cotització a càrrec de l’empresa al límit mínim de cotització per a les contingències d’accident de treball i malaltia professional», diu la proposta de l’Executiu.
- Successos Els Mossos investiguen una baralla entre un home i el coronel Pedro Baños mentre firmava llibres per Sant Jordi
- Famosos El canvi radical d'Antonio Orozco després de pesar 127 quilos: "El meu metge em va dir que em podien passar cinc coses"
- Les principals cases d’apostes ja tenen un candidat favorit per ser el nou Papa
- Presentador de ‘Col·lapse’ a TV3 Ricard Ustrell farà un parèntesi en la seva carrera televisiva
- Final d’un pontificat L’ala dura del conclave augura un cisma si s’elegeix un papa continuista
- Final copa del rei Plantada històrica del Madrid a la Copa: ni entrena ni assisteix a les rodes de premsa
- Flick demana protegir els àrbitres abans de la final: "No respectar-los és no tenir fair play"
- Horari i on veure el funeral del papa Francesc per televisió
- Benestar Álvaro Bilbao, psicòleg: "Preocupar-se molt per les coses pot ser un símptoma de salut mental fràgil"
- Un mosso rescata els dos ocupants d'un cotxe després de xocar contra un mur i caure a una piscina