Conflicte en el transport

Més de 500 camioners cordovesos secundaran la vaga del transport per Nadal

Només l’Associació Provincial d’Empresaris del Transport de Mercaderies per Carretera de Còrdova (Atransmerco) compta amb més de mig miler de socis i uns 900 vehicles

Més de 500 camioners cordovesos secundaran la vaga del transport per Nadal
1
Es llegeix en minuts

Més de mig miler de camioners cordovesos secundaran la vaga del transport anunciada pel Comitè Nacional del Transport i programada per a tres dies, 20, 21 i 22 de desembre, és a dir, les jornades prèvies a Nadal. Segons ha explicat a aquest diari el president de l’Associació Provincial d’Empresaris del Transport de Mercaderies per Carretera de Còrdova (Atransmerco), Tomás Aranda, només a Atransmerco hi ha entre 550 i 600 associats, que condueixen al voltant de 900 camions, per això la xifra podria ser encara més gran (tenint en compte que hi ha una altra associació que també engloba diversos transportistes).

Aranda ha advertit que una vaga de transport a Espanya «seria una catàstrofe», i la situació s’agreuja si es fa durant les dates anunciades, una època de molt moviment. Els camioners, ha afegit, «no volem vaga», però entenen que és més que necessària perquè el Govern escolti de veritat les demandes del sector.

El mateix Comitè Nacional del Transport ja va anunciar que la porta al diàleg està oberta, més enllà que denunciés que «els canals raonables de negociació» s’havien esgotat. Mentrestant, la ministra d’Afers Econòmics, Nadia Calviño, ha reconegut que una vaga en aquestes dates «no és desitjable», però ha apuntat que confia que «hi ha temps per trobar una solució».

«Els camioners no volem vaga, seria una catàstrofe». Tomás Aranda – president d’Atransmerco

Les raons dels camioners

Respecte a les raons esgrimides pels transportistes per secundar l’aturada, no són poques. Aranda ha detallat que el sector té un paquet de reivindicacions que intenta negociar des de l’any passat i que no ha tingut èxit.

Notícies relacionades

Els transportistes exigeixen, d’una banda, que s’estableixi la prohibició que ells mateixos siguin els que hagin de carregar i descarregar els camions. Rebutgen, a més, l’eurovinyeta (un peatge extra que grava el transport per carretera de vehicles pesants) i demanen àrees de descans segures per als professionals, entre altres assumptes. A més, incideixen en com està afectant els seus negocis la pujada dels carburants.

Com ha recordat Aranda, «sempre hem estat a l’altura, sobretot en la pandèmia, portant els subministraments als supermercats i als hospitals», per això entén que ja «s’ha arribat a un extrem que no es pot aguantar» i que espera que se solucioni al més aviat possible.