AUTOMOCIÓ
El Grup Volkswagen adjudica a Skoda una nova plataforma per a vehicles de combustió
La plataforma servirà de base per a cotxes de combustió o vehicles híbrids destinats a mercats com el rus, el brasiler, l’indi, per a països africans i del sud-est asiàtic.
La MQB-A0 és el primer projecte global adjudicat a Skoda i serà una modificació de la MQB-A0-In desenvolupada per la mateixa marca exclusivament per al mercat indi.
El Grup Volkswagen ha adjudicat a la marca Skoda el desenvolupament d’una nova plataforma per a vehicles de combustió de baix cost que servirà d’esquelet per a cotxes destinats a mercats com el rus, el brasiler, l’indi i per a països africans i del sud-est asiàtic. El consorci alemany considera que les vendes de cotxes de combustió creixeran en un 58% als mercats objectiu en 10 anys fins a arribar als 7,5 milions, i s’hi sumarà un altre milió en cinc anys més.
En total, 8,5 milions de vehicles de combustió més per a 2036, quan, segons els objectius de la Unió Europea, només es podran vendre cotxes zero emissions al continent. Aquesta aposta del Grup Volkswagen és coherent amb la seva decisió de no firmar el pacte a la COP 26 mitjançant el qual 30 països i sis fabricants, Ford, General Motors, Volvo, Mercedes-Benz, Jaguar Land Rover i BYD, es comprometen a treballar perquè, a partir de 2040, tots els cotxes nous siguin de zero emissions, el 2035 per als grans mercats.
Plataforma modular i escalable
La MQB-A0, la plataforma que desenvoluparà Skoda, serà una modificació de la MQB-A0-In creada per la mateixa marca per al mercat indi i servirà de base per a cotxes de tots els segments, podent utilitzar-se tant en utilitaris de menys de quatre metres de longitud, fins i tot grans vehicles de fins a 4,7 metres i set places. Els primers cotxes basats en la plataforma MQB-A0 es llançaran passat l’any 2025. Segons va confirmar la marca txeca al mitjà nord-americà Autonews, Skoda no haurà de preocupar-se de les normatives europees perquè cap cotxe basat en la plataforma es llançarà als seus mercats. Tampoc hi haurà cotxes MQB-A0 desenvolupats per a la Xina.
Notícies relacionadesNo obstant, la marca del Grup Volkswagen sí que treballarà perquè aquesta arquitectura també pugui servir de base per a cotxes híbrids, i així fer-la més flexible de cara a futures normatives específiques dels mercats a què es destinarà. Segons expliquen des de Skoda, la plataforma es destinarà principalment a futurs cotxes de la mateixa Skoda i de la marca Volkswagen, tot i que altres firmes del consorci podran utilitzar-la.
Aquest és el primer projecte global adjudicat a Skoda. Segons va confirmar el conseller delegat de Volkswagen, Ralf Brandstätter, la marca de Mladá Boleslav és l’opció ideal per «la seva experiència en mobilitat d’accés». El directiu va explicar que la MQB-A0 permetrà «economies d’escala i noves sinergies que n’incrementaran la rendibilitat». La MQB-A0-In és l’esquelet del SUV Skoda Kushaq, específic per al mercat indi, llançat a principis d’aquest any i servirà de base per al Taigun de Volkswagen, un altre vehicle exclusiu per al mercat del país asiàtic.