DESENA EDICIÓ

Expoelectric reafirma el compromís de Barcelona amb l’electromobilitat connectada

  • La mostra gratuïta està dedicada als vehicles elèctrics, sistemes de recàrrega i solucions de mobilitat, i compta amb la presència de més de 50 expositors.

  • Avui s’ha celebrat la primera jornada, amb gran afluència de públic, i demà se celebrarà la clausura al Passeig Lluís Companys, davant l’Arc de Triomf.

Expoelectric reafirma el compromís de Barcelona amb l’electromobilitat connectada

Jordi Cotrina

3
Es llegeix en minuts
Xavier Pérez
Xavier Pérez

Cap de redacció Motor

Especialista en Periodista de motor centrat en el sector de l'automòbil i la motocicleta, així com en totes les árees d'economía relacionades amb la industria de l'automoció, la movilitat sostenible i l'electrifcació.

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Parlar de Barcelona és fer-ho de modernitat, mobilitat elèctrica i energies renovables. Així és com ho entenen els organitzadors d’Expoelectric, la mostra dedicada a les solucions d’electromobilitat, que aquest any celebra la seva desena edició. Després de l’anul·lació de l’anterior cita per culpa de la pandèmia, l’esdeveniment d’aquest 2021 congrega més de 50 expositors la principal missió dels quals és acostar i popularitzar les solucions de mobilitat elèctrica a l’usuari en un entorn urbà que cada vegada més demanda idees pràctiques, funcionals i sostenibles.

A l’acte inaugural s’han donat cita la directora general d’Energia del Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, Assumpta Farran; Ramon Caus, director de la fira; Ricard Nogués, vicedegà del Col·legi d’Enginyers Graduats i Enginyers Tècnics Industrials de Barcelona; Carles Conill, director de Serveis de Mobilitat Sostenible de l’àrea Metropolitana de Barcelona; Àngel López, director d’Estratègies i Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona; i Martí Domènech i Montagut, coordinador de l’àrea d’Acció Climàtica de la Diputació de Barcelona.

Assumpta Farran ha posat especial èmfasi en propostes com la d’Expoelectric, que busquen sensibilitzar i acostar al públic una nova manera d’entendre la mobilitat i que ja no té marxa enrere. Amb una especial aposta per la connectivitat en solucions de gestió i distribució energètica, la responsable del departament d’energia de la Generalitat ha recordat la necessitat d’un «model de mobilitat elèctrica i energies renovables més distribuït i flexible, que empoderi la ciutadania i compleixi el paper de gestor de les renovables». I ha afegit: «Necessitem punts de recàrrega a les comunitats de veïns i no només fomentar l’electrificació, sinó que també la connectivitat».

Proves de vehicles

Pujar al vehicle elèctric és la clau. Conèixer i utilitzar, aquesta és la pedagogia en què s’estan recolzant els fabricants de vehicles sostenibles i que troben en Expoelectric un punt de convergència. Impulsat per la Generalitat de Catalunya, a través de l’Institut Català d’Energia (ICAEN), l’Ajuntament de Barcelona, la Diputació de Barcelona, l’àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i ENGINYERS BCN, Expoelectric compta aquest any amb una elevada participació de marques automobilístiques de renom, entre les quals destaquen Mercedes-Benz, Renault, Hyundai, Nissan, KIA, Audi, Lexus, Toyota, MG, Volkswagen, Dacia i Energica, així com empreses que ofereixen solucions per al vehicle elèctric i companyies que utilitzen vehicles elèctrics a la seva flota. Mobilize és la companyia gestora de càrrega oficial per a l’edició d’aquest any.

Notícies relacionades

Els ciutadans que s’han acostat avui i que poden fer-ho demà tindran l’oportunitat de conèixer i provar a l’Expotest els últims models de vehicles elèctrics i híbrids endollables com els Mercedes EQA, EQC i EQV, els Renault Captur E-Tech, Megane E-Tech, Zoe i Twingo, els Hyundai Kona 150kW EV Style Sky, IONIQ 5 73KWH 160KW Star RWD, Tucson 1.6 TGDI PHEV 195kW Style Auto 4X4 i IONIQ 1.6 GDI PHEV Style DCT, els KIA EV6 i Xceed Phev, els Audi Q3 TFSIe i Q4 e-tron, el Lexus UX300E, el Toyota RAV Pluging, els MG ZS EV i EHS, els Volkswagen ID3 i ID4, el Dacia Spring, i les motos Energica Esse Esse 9+ RS, Eva Ribelle i Ego, les Horwin CR6 i EK3 i les Arena Liberare i Rena S. Tot això en un circuit de trànsit obert per als cotxes i tancat per a bicicletes i motos.

Els visitants també poden conèixer el funcionament de l’e-Casa, una llar que se subministra amb energia 100% renovable provinent del sol i del vehicle elèctric. El vehicle elèctric ja no és només un mitjà de transport, sinó que es converteix en un element capaç de subministrar energia a la xarxa per a ús domèstic

Temes:

Etric Nissan Seat