Normativa d’emissions
Només cinc grups automobilistics ja han complert les xifres d’emissions del 2021
Jaguar Land Rover, Tesla, Honda, BMW, Volvo Cars, Daimler i Stellantis són els únics fabricants que ja han fet els deures, tot i que els altres fabricants al final passaran el tall

Els fabricants automobilístics Jaguar Land Rover, Tesla, Honda, BMW, Volvo Cars, Daimler i Stellantis són els únics del conjunt del sector de l’automòbil que compleixen en l’actualitat els objectius d’emissions de diòxid de carboni (CO2) per al tancament de l’actual exercici. No obstant, els altres fabricants hi arribaran.
Segons dades de l’organització Transport & Environment (T&E), amb les vendes del primer semestre, són només cinc grups o ‘pools’ els que ja compleixen els objectius gràcies a una combinació d’estratègies, com són l’augment de les vendes d’endollables, l’eficiència més gran dels motors de combustió i l’aprofitament de les flexibilitats reglamentàries. Arran de les dades recopilades fins al juny passat, tots els fabricants d’automòbils estan en camí de complir, si no ho han fet ja, els objectius d’emissions de diòxid de carboni per al conjunt del 2021.
Associacions clau
Així, l’informe posa de manifest que el ‘pool’ format per Tesla, Jaguar Land Rover i Honda compleix en gran manera amb les metes previstes, amb 53 grams/quilòmetre per sota, ja que la majoria de les seves vendes ja són cotxes totalment elèctrics, un 49% del total, gràcies, principalment, als automòbils que comercialitza la companyia nord-americana.
Volvo Cars, per la seva banda, ha augmentat les matriculacions de vehicles endollables, fins arribar a un 45% d’elèctrics, com la massa total de la seva flota que, prevista al voltant dels 1.930 quilograms, suposa un debilitament del seu objectiu de 21,4 g/km. Tot i així, el fabricant d’automòbils suec és ara el segon que més supera l’objectiu en comparació amb la seva meta (25 g/km).
El grup Stellantis, que engloba marques com Peugeot, Citroën, Opel, DS, Fiat, Abarth Alfa Romeo i Jeep, compleix amb el marge més petit de 2,1 g/km i se centra més en l’eficiència del motor i la hibridació. En aquest sentit, FCA també té un acord associatiu amb Tesla.
Qüestió de normativa
L’alemanya BMW té un sobrecompliment de 7 g/km, principalment gràcies a l’augment de les vendes d’híbrids endollables, que suposen el 18,5% de les seves matriculacions. Mentre que Daimler va confiar en l’increment de les vendes d’elèctrics i híbrids endollables per superar el seu objectiu de 3 g/km. No obstant, els seus híbrids endollables van contribuir a una gran pujada de la massa de la seva flota i, per tant, a un debilitament del seu objectiu en 15,6 g/km.
Sense les flexibilitats normatives, Daimler i BMW no complirien els seus objectius. S’espera que la majoria d’aquests fabricants d’automòbils continuïn augmentant les seves vendes de vehicles endollables en la segona part de l’any, i que compleixin fàcilment els seus objectius a finals d’any.
Els grups de Ford, Toyota i Kia són molt a prop dels seus objectius amb una diferència inferior a 2 grams per quilòmetre sobre la meta establerta. Ford, en concret, compta amb el model Mach-E BEV com la principal eina de compliment que podria ajudar la companyia a tancar la bretxa restant de 0,9 g/km i arribar al seu objectiu a finals d’any.
Malgrat els bons resultats de la marca Toyota per si sola, el grup es veu penalitzat per les altes emissions d’altres membres del consorci, principalment Suzuki i Subaru, i té una diferència d’un gram per quilòmetre amb el seu objectiu.
Els altres europeus
Notícies relacionadesVolkswagen, que no va complir el 2020, encara corre el risc de no aconseguir-ho tampoc el 2021 amb una diferència de 2,7 g/km, mentre que Hyundai haurà d’augmentar la quota de models 100% elèctrics per tancar la seva diferència de 3,3 g/km.
El grup de Renault té una diferència de 3,4 g/km respecte al seu objectiu, però complirà fàcilment ja que s’espera que el grup vengui una quantitat molt més gran d’elèctrics la segona meitat de l’any.
- Postureig 'low cost' La mariscada més barata d'Espanya se serveix a palades a Barcelona
- Escapades El poble més pintoresc de Catalunya per visitar al febrer és un paradís modernista amb una festa que omple de color l'hivern
- El resort de luxe SLS Barcelona obrirà amb descomptes l’1 d’abril
- Futbol La seu espanyola del «líder mundial en connectivitat» que serveix el Barça és un domicili particular del barri de Sant Andreu
- Consum Bon Preu accelera la seva expansió i obrirà 12 nous súpers aquest any
- Aldarull Un grup causa aldarulls en un tren obligant a intervenir la maquinista
- Negociacions El PSOE i Junts es reuneixen abans del debat de la qüestió de confiança
- Un 93% dels trens de la Cerdanya incompleix l'horari
- CARDIOLOGIA ¿Què són i com evitar els greixos trans, que augmenten el risc de mort un 34%?
- 1.080 vivendes i un gran parc Una inversió milionària i el futur Clínic rellancen el sector Can Rigalt al nord de l’Hospitalet