AUTOMOCIÓ
Toyota llançarà 30 elèctrics fins al 2030 i electrificarà completament la marca Lexus
Toyota decideix incrementar la inversió en bateries des dels 11.686 milions d’euros previstos fins als 15.582 milions.
Lexus disposarà d’una completa gamma de cotxes elèctrics per al 2030 i es convertirà en una marca 100% elèctrica el 2035.
Toyota llançarà 30 nous models elèctrics fins al 2030. Així ho ha confirmat el seu conseller delegat, Akio Toyoda, en una roda de premsa a Tòquio acompanyat de 15 prototips de la marca Toyota i Lexus que anticipen el futur elèctric de la companyia. La marca continua confiant en els motors de combustió, però el rumb de la indústria, sobretot a Europa, és imparable i necessita fer un pas endavant per no quedar-se enrere.
En aquest sentit, Toyota ha reafirmat el seu compromís amb els motors de combustió, demostrat al novembre amb la formació d’un equip, junt amb Mazda, Subaru, Yamaha i Kawasaki, per investigar i desenvolupar motors de combustió nets i mostrat a la COP26 al negar-se a firmar un acord per acabar amb aquest tipus de tecnologia per al 2040, pacte sí firmat per Ford o General Motors, per exemple. «Volem que tothom tingui opcions per elegir i, abans de decidir on anar, esperarem una mica més fins que entenguem on va el mercat», ha dit el directiu japonès.
Aquest fet tampoc implica que Toyota renegui de l’electrificació i prova d’això són aquests 30 llançaments que planeja fer durant està dècada. El primer és el bZ4X, un tot camí que ja es produeix al Japó i al qual seguirà, ja confirmat per a la família bZ (Beyond Zero), un SUV petit pròximament. La companyia asiàtica manté el compromís de reduir al 100% les emissions de diòxid de carboni a Europa occidental per al 2035, fita que també inclou la neutralitat per a les seves plantes al continent. Als elèctrics ja confirmats s’hi sumaran altres cotxes de diversos segments, entre els quals també compactes i fins i tot ‘pick-ups’, anticipats pels esmentats prototips, durant els pròxims anys.
Inversió en bateries i electrificació de Lexus
Toyota espera que les vendes dels seus cotxes elèctrics assoleixin les 3,5 milions d’unitats a tot el món per al 2030, una xifra que significaria tot just un terç de les seves vendes globals i que és baixa en comparació amb les estimacions d’altres grups automobilístics, com Volkswagen, que volen superar el 50% de les vendes el mateix any.
Tot i així, l’aposta de la japonesa és clara i per això Toyota també ha anunciat que incrementen la inversió per al desenvolupament i producció de bateries dels 11.686 milions d’euros previstos fins als 15.582 milions. El directiu ha recordat que, durant els últims 26 anys, la companyia ha invertit ja 7.791 milions d’euros en aquest component i ha produït més de 19 milions d’unitats per a cotxes com l’híbrid Prius.
Quant a Lexus, el pla és que la marca ‘premium’ del grup sigui totalment elèctrica per al 2035, quan el 100% de les seves vendes a Europa, l’Amèrica del Nord i la Xina corresponguin a cotxes totalment elèctrics, amb un milió d’unitats matriculades a tot el món. Per aconseguir-ho, l’ensenya de luxe disposarà d’una completa gamma de cotxes elèctrics en els segments més importants per al 2030.
- Dos clubs de BCN repeteixen al top 10 mundial del 2024
- Tres hores que van canviar el Barça
- El jesuïta Peris, davant el jutge per la denúncia d’un abús no prescrit
- Dos milions de catalans es beneficiaran de la llei de salut bucodental
- El Govern agilitzarà els 10 tràmits ‘online’ més utilitzats per a la sol·licitud d’ajudes
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- SHOPPING Helly Hansen té les millors rebaixes d’hivern: ¡a meitat de preu!
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia