AUTOMOCIÓ

La Comissió de Reindustrialització de Nissan tria el ‘hub’ d’electromobilitat per a la Zona Franca

  • El ‘hub’ de mobilitat elèctrica liderat per QEV Technologies és l’opció triada per reindustrialitzar la planta de Nissan a la Zona Franca.

  • Segueixen les negociacions, amb QEV Technologies i Silence, per trobar la millor opció per a les instal·lacions de Sant Andreu de la Barca i Montcada i Reixac.

La Comissió de Reindustrialització de Nissan tria el ‘hub’ d’electromobilitat per a la Zona Franca

Jordi Otix

1
Es llegeix en minuts
Álex Soler
Álex Soler

Periodista

Especialista en motor, mobilitat elèctrica i indústria de l'automòbil

Ubicada/t a Barcelona

ver +

La Comissió de Reindustrialització de Nissan, formada per sindicats, administracions públiques i la direcció de Nissan, han triat l’opció del hub de mobilitat elèctrica liderat per QEV Technologies com la millor opció per reindustrialitzar la planta de la Zona Franca. Aquest projecte, presentat per la companyia catalana el passat 17 de desembre, ha comptat amb el supor de totes les parts al complir els objectius marcats per la comissió a l’oferir una solució industrial.

Aquest ‘hub’ ocuparia les dues línies productives actuals de Nissan per produir diversos models de vehicles, i s’analitzaran amb ells les necessitats concretes d’espai i d’actius per veure si la configuració final del projecte dona cabuda a un altre tipus de projectes complementaris. Així mateix, la comissió ha analitzat la nova proposta que va presentar l’empresa belga Punch. Després d’un estudi de la mateixa, la taula ha decidit mantenir aquest projecte com a opció i centrar ara els esforços a acordar amb el ‘hub’ d’electromobilitat la implantació del seu projecte per a la reindustrialització de la planta de Nissan a la Zona Franca.

Sant Andreu de la Barca i Montcada i Reixac

Notícies relacionades

Aquest projecte només treballarà a la Zona Franca, deixant el futur de les instal·lacions de Sant Andreu de la Barca i Montcada i Reixac encara en suspens. No obstant, la Comissió admet que les negociacions amb QEV Technologies i Silence per ocupar-les «es troben en una fase molt avançada a l’espera de concretar els últims detalls de l’acord global per a totes les plantes de Nissan a Barcelona». Les dues opcions compleixen també amb els objectius de reindustrialització marcats per la comissió.

Els membres de la taula s’han emplaçat a continuar treballant i faran una altra reunió el pròxim 21 de gener per continuar definint el futur de la factoria en la qual Nissan ha deixat de produir vehicles 42 anys després.