Mobilitat elèctrica
L’ànima de la nova Seat
Al cor del Centre Tècnic de Martorell, la companyia espanyola acaba d’estrenar el primer laboratori de bateries d’Espanya, una instal·lació exemplar que donarà servei a tot el grup VW.
L’electrificació de l’única companyia d’automòbils espanyola és un fet. Després de l’arribada dels primers models (primer sota el segell de Seat i ara amb el de Cupra), el següent pas és produir-los aquí. La publicació de les regles per rebre les ajudes del PERTE obre el nou camí per a l’electrificació total de la planta de Seat a Martorell. Ara és qüestió de dies que s’aprovi l’adjudicació per part del grup Volkswagen de la plataforma de vehicles petits perquè la fàbrica de Seat comenci a volar de nou.
Mentre això passa, la companyia continua fent els deures i fa poc ha obert les portes d’una nova instal·lació pensada en l’electrificació del futur. Es tracta del Test Center Energy, ubicat als voltants del Centre Tècnic de la fàbrica de Martorell, ocupa 1.500 metres quadrats i s’ha construït en un any i mig per un cost d’una mica més de set milions d’euros. Aquesta inversió s’emmarca dins del paquet de 5.000 milions d’euros als quals la companyia s’ha compromès per al període 2021-2025 a fi de liderar l’electrificació de l’automòbil a Espanya.
Es tracta del primer centre que s’obre a Europa fora dels que el grup Volkswagen té a Alemanya, i completa la xarxa de desenvolupament juntament amb els centres que ja hi ha als Estats Units i a la Xina. Aquesta instal·lació s’unirà al laboratori combinat de bateries de baixa, mitjana i alta tensió que va construir la companyia l’any 2010.
El nou centre inclou diferents espais per a la validació de mòduls de bateries amb les tecnologies químiques més avançades per a les cel·les, cobrint tota la gamma de voltatges utilitzats en la indústria de l’automòbil. Compta amb diversos espais d’assaig per a la validació de mòduls de cel·les, bateries de mitjana i alta tensió, així com diferents carregadors utilitzats en tota la gamma de vehicles electrificats. També disposa de diverses càmeres climàtiques que permeten realitzar proves amb les bateries i mòduls sota condicions tèrmiques extremes (de -25 fins a 55 graus de temperatura), simulant així els diferents entorns en els quals es pot trobar un automòbil durant el seu cicle de vida.
El TCE de Seat té una gran capacitat d’assaig amb una potència instal·lada d’1,3 megawatts (la necessària per a unes 350 vivendes amb tots els electrodomèstics en funcionament), disposa de 25 empleats i d’una capacitat per fer anualment fins a 6.000 anàlisis completes de validació de les funcions relacionades amb el sistema d’alt voltatge.
Notícies relacionadesLes bateries se sotmeten a una mitjana de 17.500 hores de proves exhaustives per garantir el rendiment durant tot el seu cicle de vida. Els responsables del centre insisteixen en la importància d’aquestes proves i coincideixen a assenyalar que una part clau serà el treball per al reciclatge de les bateries i els seus materials.
El Seat TCE també aspira a convertir-se en el futur en un centre d’innovació obert i de col·laboració on es podrà investigar i aprofundir en aspectes relacionats amb la formació en noves competències per al cotxe elèctric, especialment enfocades en els joves.
- Dos clubs de BCN repeteixen al top 10 mundial del 2024
- Tres hores que van canviar el Barça
- El jesuïta Peris, davant el jutge per la denúncia d’un abús no prescrit
- Dos milions de catalans es beneficiaran de la llei de salut bucodental
- El Govern agilitzarà els 10 tràmits ‘online’ més utilitzats per a la sol·licitud d’ajudes
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- SHOPPING Helly Hansen té les millors rebaixes d’hivern: ¡a meitat de preu!
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia