Energia
Repsol lidera el consorci d’hidrogen verd més gran d’Espanya
Shyne, com s’anomena la iniciativa, té entre els seus socis promotors Alsa, Bosch, Celsa, Enagás, Scania i Talgo
L’aliança compta amb 3.200 milions d’euros d’inversió i desplegarà projectes en 10 comunitats

Nova xarxa de col·laboració nacional per donar ales a l’hidrogen renovable. Més de trenta entitats de diferent tipus i sector han oficialitzat aquest dimecres el llançament de Shyne (Spanish Hydrogen Network), el consorci d’hidrogen verd més gran a Espanya. Es tracta d’una aliança organitzada per promoure projectes entorn d’aquest combustible i fomentar una descarbonització «ràpida i efectiva», que mobilitzarà 3.200 milions d’euros d’inversió orientats a aquest fi i que preveu generar 13.000 llocs de treball.
Així ho destaca Repsol en un comunicat, companyia que lidera aquest consorci. A més d’aquesta multinacional energètica, formen part de la iniciativa grups com Alsa, Bosch, Celsa Group, Enagás, Scania i Talgo, així com catorze empreses i onze associacions, centres tecnològics i universitats més.
«És la peça del puzle que ens faltava per avançar cap a la descarbonització de l’economia i aconseguir la neutralitat climàtica el 2050», ha valorat la secretària d’Estat d’Energia, Sara Aagesen, en la presentació de Shyne, on ha assenyalat també que és una proposta clau per «avançar en el desenvolupament del coneixement, la tecnologia ‘made in Spain’ i la consolidació del teixit empresarial i de cadenes de valor industrials».
«Espanya té una oportunitat única i tota la capacitat per liderar la cadena de valor industrial de l’hidrogen a Europa», ha assegurat al seu torn el secretari general d’Indústria i Pime, Raül Blanco.
En concret, alguns dels objectius ja establerts del consorci són connectar iniciatives ja existents com el Corredor Basc de l’Hidrogen (BH2C), la Vall de l’Hidrogen de Catalunya i la Vall de l’Hidrogen de la Regió de Múrcia; promoure la creació de dos centres d’innovació a Castella-la Manxa i Madrid; o obrir un centre de gestió del coneixement a Madrid que coordini aquest tipus d’activitats.
«Shyne ens permetrà unir les nostres capacitats i traccionar aquelles que necessitem petites i mitjanes empreses per accelerar junts la descarbonització de l’economia espanyola», ha sintetitzat el conseller delegat de Repsol, Josu Jon Imaz.
- Novetat Cercle blau a Whatsapp de Meta AI: com treure'l del telèfon
- Accident Un funeral multitudinari acomiada la família Escobar-Camprubí
- Sant Jordi 2025, la festa del 23 d'abril Cercas, Bosch i Dueñas coronen un Sant Jordi miraculós i pletòric
- Sant Jordi 2025, la festa del 23 d'abril La festa d’‘Abril’ converteix el Dry Martini en l’Studio 54 de Sant Jordi
- Ciutat vella Els comerciants del Raval reivindiquen la presència de ‘skaters’
- Salut El doctor Manuel Sans Segarra explica l'origen de l'estrès: "La causa fonamental de la nostra societat actual és l'ego..."
- Freixenet acomiadarà 180 empleats i reduirà un 25% la seva plantilla per la sequera
- Això és del que t’has d’acomiadar als 60 si vols ser més feliç
- Crisi en la coalició El Govern rescindeix de manera unilateral el contracte d’armes amb Israel d’acord amb Sumar
- Crítica de la patronal Foment acusa el Govern d’Illa de provocar «més decreixement i misèria» amb l’acord de vivenda amb ERC, els Comuns i la CUP