Videojocs
Sony cau en borsa un 9% després d’adquirir Microsoft la firma de videojocs Activision Blizzard
Els accionistes de la companyia japonesa temen l’augment de la competència resultant de l’aposta del gegant nord-americà

La multinacional tecnològica japonesa Sony s’ha desplomat aquest dimecres més d’un 9% en l’obertura de la Borsa de Tòquio, hores després que la nord-americana Microsoft anunciés la compra de l’empresa de videojocs Activision Blizzard. Les accions de Sony han obert amb una forta caiguda i transcorreguda la primera hora de negociació acumulaven una caiguda del 9,3% i era la firma més negociada dels primer compassos de la sessió.
Els accionistes de l’empresa japonesa van reaccionar d’aquesta manera a l’operació entre les dues companyies nord-americanes, en la que suposa l’adquisició més gran de Microsoft fins ara i una aposta contundent pel sector dels videojocs, en què és competidor directe de Sony. «Pensen que Microsoft farà que tots els jocs d’Activision Blizzard siguin exclusius (de Xbox), cosa que perjudicarà les vendes de PlayStation i ajudarà Microsoft a tancar la bretxa de vendes de ‘hardware’ de Sony», ha indicat el consultor de la indústria Serkan Toto al valorar la caiguda borsària a les xarxes socials.
Activision és la propietària d’IP (propietats intel·lectuals) com ‘Call of Duty’, ‘Crash Bandicoot’, ‘World of Warcraft’, ‘Diablo’ o ‘Candy Crush’, que passaran en mans de Microsoft. Microsoft, que ja compta amb una important presència al món dels videojocs amb la seva consola Xbox i títols com ‘Minecraft’, es convertirà en la tercera empresa més gran del sector pel que fa a facturació, només superada per la xinesa Tencent i la mateixa Sony, líder actual d’aquest sector de l’oci digital.
Mentre la històrica operació de Microsoft ha sigut un impuls borsari per a altres importants companyies de videojocs com la també nord-americana Electronic Arts o la francesa Ubisoft, Sony ha rebut la notícia com una galleda d’aigua freda per l’amenaça que representa per a la seva hegemonia actual.
- Els Mossos volen que els forenses aclareixin si Tenneco causa càncer
- Tribunals Qui és Inés Guardiola, l'advocada que ha aconseguit l'absolució de Dani Alves
- Reforma pendent El final del canvi d’hora apunta al 2026
- Set projectes multiplicaran la potència cultural de Barcelona
- El TSJC absol Alves d’agressió sexual a una jove al Sutton el 2022
- Avançar el rellotge ¿Quan és el canvi d’hora del 2025? Data de l’arribada de l’horari d’estiu
- Criança El pediatre Carlos González explica la importància de la dependència emocional amb els fills: "Tots tenim una dependència dels nostres pares..."
- Amb Liam Neeson El racó de Sant Cugat del Vallès que està ja en la història del cinema
- BÀSQUET Chimezie Metu s’operarà d’una greu lesió la setmana que ve als EUA
- Motociclisme Jorge Martín: "Aquest no és el meu Mundial, serà l’any que ve"