Reindustrialització

L’Administració busca ressituar Silence amb el ‘hub’ als terrenys de Nissan a la Zona Franca

  • La firma d’origen català pretenia fabricar un quadricicle biplaça 100% elèctric a Montcada i Reixac

L’Administració busca ressituar Silence amb el ‘hub’ als terrenys de Nissan a la Zona Franca

Jordi Otix

1
Es llegeix en minuts
Gabriel Ubieto
Gabriel Ubieto

Redactor

Especialista en Mercat laboral, empreses, pensions i les diferents derivades del món del treball

Ubicada/t a Barcelona

ver +
Xavier Pérez
Xavier Pérez

Cap de redacció Motor

Especialista en Periodista de motor centrat en el sector de l'automòbil i la motocicleta, així com en totes les árees d'economía relacionades amb la industria de l'automoció, la movilitat sostenible i l'electrifcació.

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Canvis al trencaclosques per trobar successor a les fàbriques de Nissan a Catalunya. La comissió de reindustrialització –formada pel Ministeri d’Indústria, la Generalitat, Nissan i els sindicats– reunida aquest divendres ha proposat a l’empresa Silence que s’instal·li als terrenys de la Zona Franca i que els comparteixi amb l’aliança del ‘hub’ de l’electromobilitat liderat per la consultora QEV. Fins ara el pla era que Silence s’instal·laria als terrenys que deixen els nipons a Montcada i Reixac, però finalment els agents reunits aquest divendres han reconsiderat la disposició del conglomerat industrial i insten la firma d’origen català a fabricar un quadricicle biplaça 100% elèctric a les instal·lacions pròximes al port de Barcelona.

L’opció que Silence acabarà recalant a la Zona Franca era una possibilitat que ja estimava en aquesta firma comparada recentment per Acciona. Ja el maig del 2020 va manifestar el seu interès per part dels 517.000 metres quadrats que Nissan es disposava a deixar a la capital catalana, tal com va avançar EL PERIÓDICO, per més que la introducció i suma de diferents actors a posteriori va anar ressituant el seu projecte a l’extraradi metropolità.

Temes:

Nissan Ocupació