Contra la fractura digital
El Vendrell estudia apujar les taxes als bancs que no atenguin la gent gran presencialment

L’Ajuntament del Vendrell estudiarà incrementar la taxa d’ocupació de la via pública a les entitats bancàries que no garanteixin atenció presencial a la gent gran durant tota la jornada laboral.
Ho ha acordat el ple municipal de la població del Baix Penedès a l’aprovar una proposta de resolució del grup Primàries Catalunya per evitar la fractura digital de la gent gran clients de bancs.
El text planteja apujar considerablement la taxa d’ocupació que les entitats paguen per tenir caixers al carrer, passant dels 848 euros actuals a cobrar-ne 10.000, amb una bonificació del 90% per als bancs que sí que atenguin presencialment la gent gran. Finalment, el ple ha acordat estudiar un increment, sense especificar-ne l’import.
Crida a Generalitat i Govern central
La proposta de resolució s’ha aprovat després que el mateix ple hagi acordat crear una Comissió d’Estudi per redactar un avantprojecte de modificació d’ordenances. Serà aquesta comissió la que avaluarà canviar la taxa d’ocupació que es cobra a les entitats bancàries per tenir caixers a la via pública, amb l’objectiu de penalitzar les que no ofereixen atenció presencial.
Quant al text presentat per Primàries, es va acordar demanar a la Generalitat i al Govern espanyol que treballin per millorar l’atenció que els bancs proporcionin a la gent gran. També hi va haver el compromís de l’Ajuntament de treballar preferentment amb les entitats bancàries que tinguin deferència amb les persones de més edat.
En el text, Primàries lamenta que hi ha molts veïns que se senten exclosos del sistema bancari perquè aquest ha viscut una àmplia digitalització els últims anys per a la qual la gent gran, sovint, no està preparada.
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- Futbol Noves imatges del Camp Nou: així serà com quedarà l’estadi
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- EUA ¿Caos o mètode? L’Acord de Mar-a-Lago, el pla que donaria un sentit a la guerra comercial de Trump
- Desembarcament Els avantatges i els perills de portar l’esperit de ‘Sálvame’ a TVE: «Són personatges televisius difícils de domar»
- El nou tauler global Meloni es llança a salvar les relacions comercials entre Europa i els EUA
- Contra els houthis 58 morts i un centenar de ferits en un bombardeig dels EUA al Iemen
- TENNIS Alcaraz es recompon i segueix endavant a Barcelona
- Bàsquet El Madrid, al ‘play-off’ a base de triples
- EL PARTIT DE CORNELLÀ Un Espanyol motivat allarga la bona ratxa contra el Getafe