Mobilitat elèctrica

Mercedes-Benz: una gamma completa i connectada

  • La marca alemanya va acabar l’any 2021 com a líder de vendes tant en vehicles 100% elèctrics com en híbrids endollables, i consolida així el canvi cap a l’electrificació.

Mercedes-Benz: una gamma completa i connectada

Mercedes-Benz AG

3
Es llegeix en minuts

Juliol del 2021: Mercedes-Benz anuncia una aposta clara cap a l’electrificació. Amb una estratègia decidida i enfocada en ‘electric only’ (només elèctric), la marca alemanya va assumir la responsabilitat de ser totalment elèctrica per a finals d’aquesta dècada sempre que les condicions del mercat ho permetin.

Fruit d’aquesta política, Mercedes va acabar l’any passat com a líder de vendes en vehicles cent per cent elèctrics i híbrids endollables al nostre mercat amb un total de 6.967 unitats matriculades. Pel que fa als vehicles cent per cent elèctrics l’increment experimentat va ser d’un 77,4% i va arribar a les 871 unitats. A aquest creixement hi ha contribuït l’arribada al mercat dels nous models de la gamma EQ, com l’EQA, que ha sigut el seu model més venut en aquest segment elèctric, amb 667 unitats, i també l’EQS.

Amb tot, el gruix de les vendes de l’any va correspondre als vehicles híbrids endollables. Mercedes va matricular un total de 6.096 unitats, xifra que suposa un increment del 33,6% respecte a l’any 2020. Quant als més venuts en aquest segment de la marca, el Clase A va matricular 1.760 unitats; el GLC, 1.610, i el SUV GLE, 1.099.

Moltes novetats

En el seu programa d’electrificació Mercedes té previst que a partir del 2025 totes les plataformes de vehicles de nou desenvolupament seran exclusivament elèctriques i el client podrà triar una versió totalment elèctrica de cada model que fabriqui la companyia.

De moment, per a l’any que acaba d’iniciar-se, la marca anuncia una sèrie de llançaments que incrementaran l’oferta existent començant amb el nou EQB, un SUV cent per cent elèctric amb capacitat de fins a set places. A la primavera tindrà lloc el llançament al nostre mercat de la nova berlina EQE. Per als primers mesos de l’any arribarà el nou Mercedes-AMG EQS 53 4Matic, al que seguirà una versió AMG EQS 43 4Matic. I ja per després de l’estiu tindrà lloc el llançament del nou EQS SUV, un model que ja es va poder veure al Saló de Munic però en aquest cas en la seva versió Maybach.

Dins del programa d’electrificació Mercedes ha anat un pas més enllà que la resta de competidors amb un prototip denominat Vision EQXX que ha presentat recentment al CES de Las Vegas, una de les fires de l’electrònica més importants del món. Aquest prototip és capaç de recórrer una distància superior als mil quilòmetres amb una sola càrrega de bateria gràcies al seu extraordinari consum d’energia de menys de 10 kWh per cada cent quilòmetres. I tot això utilitzant un motor elèctric que ofereix una potència de 204 CV, per la qual cosa garanteix també unes bones prestacions.

Aquest Vision EQXX es presenta amb una imatge molt cridanera en forma de berlina esportiva i amb una carrosseria molt aerodinàmica ja que ofereix tan sols un 0,17 de coeficient de penetració. Ha sigut dotat d’un sistema de propulsió elèctric que el converteix en el cotxe més eficient de la història de la marca.

Això ha sigut possible gràcies a l’ús d’una bateria molt compacta amb un volum que és la meitat de la bateria que utilitza, per exemple, l’EQS i amb un pes reduït en un 30%. Aquesta excel·lent bateria, que obre moltes perspectives perquè l’autonomia elèctrica assoleixi millors prestacions que en l’actualitat, és fruit del treball fet, entre d’altres, pels enginyers de l’equip de fórmula 1, que també han desenvolupat el subxassís on es munten els elements mecànics i que és molt lleuger. 

EQXX, el camí

Notícies relacionades

Possiblement el Vision EQXX no vegi la llum com a model de producció, però sí que és possible que molts dels elements que presenta s’apliquin a futurs models de la marca. Per exemple, els teixits de l’habitacle realitzats a partir de fibres de cactus i de fongs, així com també les moquetes de bambú; els plàstics procedeixen de materials reciclats, mentre que els pneumàtics tenen una mínima resistència al rodament muntats en llantes de 20 polzades de disseny aerodinàmic. L’ús de materials lleugers ha fet que, en conjunt, aquest prototip tingui un pes de 1.750 quilos, molt per sota d’alguns models de producció actuals.

Un altre aspecte innovador és que el Vision EQXX s’ha desenvolupat en tan sols 18 mesos utilitzant tecnologies digitals molt avançades, fet que sens dubte servirà perquè futurs models de producció accelerin el seu procés de desenvolupament.