Empreses
Nestlé compra l’empresa dietètica catalana PronoKal per prop de 100 milions
El grup suís ja opera en el mercat del control i la pèrdua de pes a través de dues marques més

Cinc anys després d’invertir-hi, el fons Abac Capital ha tancat la venda de l’empresa dietètica Pronokal Group a Nestlé. El grup d’alimentació suís, que ha tancat l’acord a través de la seva divisió de ciències de la salut, amplia així la seva presència al mercat del control i la pèrdua de pes, un segment en el qual ja opera a través de les marques Optifast (barretes i batuts que substitueixen àpats) i Bodymed. L’objectiu de Nestlé amb Pronokal, segons un comunicat del fons que fins ara el seu propietari, serà oferir solucions addicionals a noves zones geogràfiques. Segons avança ‘Cinco Días’ i ha pogut confirmar El Periódico, la multinacional ha pagat prop de 100 milions d’euros per aquesta empresa amb seu a Barcelona.
PronoKal és una plataforma que ofereix diferents serveis relacionats amb el control i la pèrdua de pes. Ho fa sota la perspectiva de la dieta cetogènica, que recomana consumir determinats aliments en la proporció correcta, sobretot aliments rics en greixos, i evitar els carbohidrats. La seva oferta inclou supervisió mèdica, un pla d’exercici físic i ‘coaching’ nutricional i d’estil de vida.
«Estem entusiasmats davant la perspectiva de formar part de Nestlé Health Science, líder mundial en salut i nutrició, i de beneficiar-nos dels seus extensos recursos, talent i coneixement del sector», valora el conseller delegat de PronoKal, Andreu Puig. Segons aquest directiu, la comesa d’aquesta companyia és «transformar la vida de les persones mitjançant tractaments de pèrdua de pes guiats per professionals, amb un enfocament multidisciplinari i amb rigor científic». «Ha sigut un plaer treballar amb Abac durant els últims anys i estem desitjant continuar la nostra trajectòria de creixement», completa.
Rendibilitat
Notícies relacionadesDes que Abac va adquirir aquesta empresa el 2017 –repassa el fons en el comunicat–, la companyia ha completat la seva transformació digital i ha arribat al lideratge en el sector entre altres coses en termes de rendibilitat. PronoKal va facturar l’any passat 45 milions d’euros i té una plantilla d’unes 260 persones.
La firma «personifica una companyia amb un impacte social directe, que incorpora la sostenibilitat en el seu ADN i aporta un gran valor als seus clients en el seu objectiu de perdre pes i aconseguir un estil de vida més saludable», remata el cofundador d’Abac, Oriol Pinya.
- La primera ‘generació sense fills’ es prepara pel "fantasma de la vellesa": el 20% d'adults de 55 a 64 anys no han estat pares
- ‘Anuario de la música en VIVO’ 2024 Madrid destrona Barcelona
- Millorar la mobilitat La primera rampa mecànica per a vianants de Barcelona començarà a construir-se a l’octubre a Montbau
- Gestió dels residus Els incendis de bateries de patinets en plantes de reciclatge inquieten l’AMB
- CRIM DE SA POBLA (MALLORCA) Va matar a cops de martell el seu germà i està en llibertat: «Feia 25 anys que robava i assetjava la meva mare per pagar les seves addiccions»
- Reduir la jornada concita més suport que tributar per l‘SMI
- Enquesta Política d’Espanya del GESOP El 81% dels espanyols volen un pacte del PSOE i el PP en finançament autonòmic
- La meitat dels enquestats recolzen el model de Muface
- Carrera popular a peu o amb bicicleta Manresa camina pel seu canal del segle XIV
- Ganga Dolça Una porció de ‘cheesecake’ a 99 cèntims