Mobilitat elèctrica
Volkswagen ID Buzz: La ‘Bulli’ elèctrica del segle XXI
La marca alemanya estrenarà el 9 de març la seva primera furgoneta 100% elèctrica, amb dues versions de bateria i un motor de 204 CV de potència.
Coses de família: ID3, ID4, ID5... ID Buzz. Volkswagen segueix completant la seva estratègia 100% elèctrica i ho fa amb un model que recull l’essència de la ‘Bulli’, la furgoneta més mítica de la història, i la transporta a una nova era en què la tecnologia i l’eficiència juguen un paper determinant. Des de Prensa Ibérica hem tingut el privilegi de provar per primera vegada els dos models que es presentaran en públic el 9 de març i que la marca alemanya comercialitzarà a Europa a partir del setembre. Els responsables de la marca ens han ofert dues versions per provar, l’ID Buzz i l’ID Buzz Cargo, dos models amb què atacarà d’inici el mercat a l’espera de l’arribada d’una versió llarga. El 2023 també presentaran una ID Buzz més bàsica anomenada Pure.
PLATAFORMA MEB
El concepte 100% elèctric de l’ID Buzz es basa en la plataforma MEB del grup Volkswagen (la mateixa que munta la família ID), que li permet aconseguir un bon rendiment energètic. Tant la versió ID Buzz com l’ID Buzz Cargo tenen molt en comú amb el prototip que es va presentar al saló de Detroit del 2017 (Buzz1), i el seu disseny s’inspira en la icònica T1 (’Bulli’). Destaca el gran logo de Volkswagen al frontal, amb llums led (led Matrix en opció), i una posterior, també amb llums led, molt elegant i que ens va agradar molt. La marca anuncia que oferirà 11 colors diferents, alguns amb doble to.
També recull el testimoni de la versió 100% elèctrica que el 1972 es va equipar amb un motor elèctric de 32 kW, bateries d’àcid de 21,6 kWh i que atorgava una velocitat màxima de 75 km/h. Avui, 50 anys després, el mite pren forma amb la nova ID Buzz amb una bateria d’ions de liti de 77 kWh, un motor de 150 kW (204 CV) i una velocitat màxima de 145 km/h.
Les seves dimensions són de 4,71 metres de llarg, 1,93 d’alt i 1,98 d’ample, presentant una distància entre eixos de 2,98 metres (cosa que permet el radi de gir abans esmentat d’11 metres). El motor està situat sobre l’eix posterior (com en les primeres versions de la ‘Bulli’), un dels avantatges de la plataforma MEB. Es presenta amb portes laterals que llisquen i propostes de contraporta o doble porta a la part posterior.
La versió de passatgers es presentarà, d’entrada, amb cinc places (tot i que probablement siguin més amb la versió llarga), mentre que la proposta Cargo ens anuncia un volum de càrrega de 4 metres cúbics. Pel que fa a l’equipament tecnològic, vam poder comprovar bona part de les seves solucions (això sí, amb un enginyer assegut al costat). El disseny del tablier no variarà gaire respecte al de la família ID (molt semblant al de l’ID4), tot i que les unitats que vam provar anaven camuflades també a l’interior.
Quant a la recàrrega, disposa d’una potència màxima de 170 kW amb carregador ràpid CCS, podent carregar entre el 5% i el 80% en només 30 minuts. També ofereix càrrega bidireccional, podent aportar energia al domicili amb el sistema HEMS (Vehicle to Home).
- Dos clubs de BCN repeteixen al top 10 mundial del 2024
- Tres hores que van canviar el Barça
- El jesuïta Peris, davant el jutge per la denúncia d’un abús no prescrit
- Dos milions de catalans es beneficiaran de la llei de salut bucodental
- El Govern agilitzarà els 10 tràmits ‘online’ més utilitzats per a la sol·licitud d’ajudes
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- SHOPPING Helly Hansen té les millors rebaixes d’hivern: ¡a meitat de preu!
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia